בגלל נשיכת כלב • כל הכסף שבעולם: 2,000 דציליון דולר

אזרח ניו יורקי בן 62, הגיש את התביעה הכספית הגדולה ככל הנראה בהיסטוריה: דורש פיצויים בסכום גדול יותר מכל הכסף שיש בעולם • ומי הנתבעים?
יוני גרין
כ' אייר התשע"ד / 20.05.2014 09:59

תושב ניו יורק הגיש לבית המשפט הפדרלי של מנהטן, תביעה נגד העירייה, רשות התחבורה העירונית, מאפייה מקומית, שני בתי חולים, מרכול וכמה עוברי אורח – בה דרש את הסכום הגבוה בעולם 2,000 דציליון – מספר שנכתב במלואו כספרה שתיים ואחריה 36 אפסים. כך דיווח העיתון ‘ניו יורק פוסט’.

האיש, אנטון פוריזימה , בן 62, מסביר על פני 22 עמודים של כתב תביעה מדוע בוצעו נגדו שלל עבירות, מהפרת זכויות אזרח ועד ניסיון רצח. במרכז התביעה הוא מספר כי כלב נגוע כלבת נשך את אצבעו שזוהמה והוא נאלץ להגיע לבית חולים שם “זוג סיני” צילם אותו ללא אישור.

מה שאולי יכול  להרגיע את הנתבעים, היא לפחות העובדה שסכום התביעה מתחלק בין למעלה מאלף נאשמים, בהם רשות התחבורה של העיר ניו יורק, עיריית ניו יורק, נמל התעופה לה גרדיה, חנות קיימרט ובעל כלב.

ביסוד התביעה טמון אירוע במהלכו ננשך התובע על-ידי כלב בזמן שנסע באוטובוס, זוג סיני צילם אותו בזמן שטופל בעקבות הנשיכה, ואחר כך נגבה ממנו מחיר מופרז עבור כוס קפה בנמל התעופה.

בתביעה, טוען פוריסימה כי כל האירועים הללו “מהווים הפרה של זכויות אזרחיות, פגיעה אישית, אפליה על רקע מוצא לאומי, נקמה, הטרדה, הונאה, ניסיון רצח, גרימה מכוונת של מצוקה רגשית וקשירת קשר להונאה”. כמו כן, הוא תובע פיצויי נזיקין. בכתב התביעה כתב פוריסימה כי הכאב והנזק שסבל כתוצאה מהאירועים הם כה גדולים עד כי כלל לא ניתן לכמת אותם כספית. לתביעה מצורף כראיה צילום של האצבע שלו מדממת לאחר שננשך על-ידי הכלב.

העיתון USA טודיי דיווח, כי מאז שנת 2004 הגיש פוריסימה לפחות 20 תביעות, בהן תביעות נגד בתי קזינו, בנקים וממשלת סין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות