בר-לב הושעה מוועדת חוץ ובטחון כי הדליף מידע • מודה: “טעיתי”

חבר הכנסת מהעבודה הושעה מפעילות בוועדות המשנה של הוועדה היוקרתית בעקבות חשד להדלפה לערוץ 2 • טען: מקורה של הטעות בתקנה שלא הכיר וכי השעה את עצמו
שרי רוט
כ' אייר התשע"ד / 20.05.2014 10:25

היו”ר החדש של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח”כ זאב אלקין, נקט אתמול צעד חריג כשהשעה את ח”כ עמר בר-לב מהשתתפותו בישיבות ועדות המשנה הביטחוניות המנהלות דיונים בדלתיים סגורות עד תום מושב הקיץ.

אלקין ביצע את הצעד לאחר ששר הביטחון משה (בוגי) יעלון התלונן שבר-לב מסר לאחד מכלי התקשורת מידע שהוצג בפני חברי ועדת המשנה של הוועדה לתקציב הביטחון. אלקין הודיע על החלטתו ליו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, לשר הביטחון ולרמטכ”ל בני גנץ, ובכוונתו לדווח על כך היום למליאת הוועדה בפגישתה עם הרמטכ”ל.

בר-לב הגיב הבוקר (שלישי) להשעייתו בראיון לגלי צה”ל: “הייתה תקנה שלא הכרתי, לא ידעתי שאסור להדליף נתונים מהוועדה הזו. טעיתי בשוגג, ולכן הסכמתי עם יו”ר הוועדה שלא להשתתף בכמה ישיבות של ועדות המשנה”.

עוד אמר בר-לב: “החלטתי זאת על דעת עצמי, לאלקין אין סמכות להשעות אותי מתפקידי, מה גם שלא הדלפתי שום חומר סודי מדיוני ועדת החוץ והביטחון אלא התרעתי על הדיווחים הסותרים של קצינים בכירים בצה”ל לוועדת חוץ ובטחון ולוועדת הכספים. בשל טעות טכנית שביצעתי, לא אשתתף עד סוף המושב בישיבות ועדת המשנה הביטחונית, אבל אמשיך בתפקידי כיו”ר ועדת המשנה לכוח אדם”.

בר לב נחשד בשבוע שעבר שהדליף מידע ביטחוני מדיון סגור של הוועדה שהתקיים לפני כחצי שנה. זאת, בעקבות פרסום של העיתונאי אמנון אברמוביץ’ בערוץ 2 השבוע, לפיו צה”ל ביקש תוספת תקציב בניגוד להצהרה מוקדמת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות