לא רק החרדים אוהבים את שטיסל: נרכשה על ידי יוצרת אמריקנית ידועה

הסדרה האהובה, המתארת את קורות משפחה חרדית משכונת גאולה, נרכשה על ידי יוצרת סדרות אמריקנית מהידועות בארה"ב • המפיקה בישראל: כרגע הם עסוקים בתחקיר, כיוון שקיימים הבדלים בין הקהילה החרדית בארצות הברית לזו שחיה בישראל
אליעזר היון
ל' חשון התשע"ו / 12.11.2015 19:41

לא רק החרדים אוהבים את הסידרה שטיסל: מרתה קאופמן, יוצרת סדרות טליוויזיה מפורסמות בארה”ב, רכשה את הזכויות על הסדרה הישראלית ‘שטיסל’, כשבכוונתה ליצור לה אדפטציה אמריקנית. כך מדווח עיתון הארץ.

קאופמן שכרה תסריטאי יהודי אמריקני בעל רקע חרדי שהחל לחקור עבורה את מאפייניה של הקהילה החרדית האמריקנית.

לסדרה נחשפה קאופמן כשבתה חנה ביקרה בארץ, ושיתפה את אמה בסיפור המצליח.

דקלה ברקאי, מפיקת הסדרה בישראל, סיפרה על הקנייה המפתיעה: “ברגע שהיא רכשה את הזכויות, ידענו שאנחנו נמצאים בידיים טובות ויוקרתיות. נכון לעכשיו אני מנועה מלציין את שמו של כותב הסדרה, אבל הוא איש מוכר ובעל נסיון בכתיבה לטלוויזיה האמריקנית.

“כרגע הם עסוקים בעיקר בתחקיר מכיוון שהם הבינו שקיימים הבדלים משמעותיים בין הקהילה החרדית בארצות הברית לזו שחיה בישראל, אבל ברגע שהם יסיימו עם השלב הזה, אני מאמינה שהם יתחילו לצלם פיילוט”.

שטיסל היא סדרה טלוויזיה ישראלית שנוצרה על ידי הבמאי והתסריטאי יהונתן אינדורסקי – בוגר ישיבת פוניבז’ ועיתונאי לשעבר בעיתון ‘בקהילה, ואורי אלון, ובה מתוארים קורות משפחת שטיסל, ובעיקר של אב ובנו, תושבי שכונת גאולה, המתמודדים עם אלמנות, בעיות שידוכים, מעמד בקהילה, נשירה ועוד.

הסדרה זכתה בעונתה הראשונה להצלחה פנומינלית וקטפה את פרסי האקדמיה לפרס הדרמה הטובה ביותר, השחקן הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, תסריט, ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות