לראשונה מאז ההצתה: מאות התפללו הלילה בקבר יוסף

חיים טוויל
|
ל' חשון התשע"ו / 12.11.2015 09:56
לראשונה מאז ההצתה נכנסו הלילה מאות מתפללים לקבר יוסף • במהלך הלילה המשיכו עבודות השיפוץ במקום • יוסי דגן: “התחושה לא פשוטה. להגיע רק באישון לילה, כמו גנבים למקום שהוא קדוש לעם היהודי”

מאות בני אדם נכנסו הלילה (חמישי) להתפלל בקבר יוסף שבשכם, כחודש לאחר שהמקום הוצת והושחת על ידי פורעים ערבים.

דלת ברזל רקועה שהוצבה שם על ידי המועצה האזורית שומרון לפני כשבוע, נעקרה על ידי הרשות הפלשתינית. זאת לאחר שאנשי המועצה האזורית שומרון שלחו למקום מטעמם אנשי שיפוץ, גינון ונקיון ששיפצו את המקום לקראת הגעת המתפללים בעקבות ההצתה.

בין הנכנסים לתפילה היו רבנים, אישי ציבור וקציני צבא ביניהם :ראש המועצה האזורית שומרון – יוסי דגן, סגנו – דוידי בן ציון, הגר”מ גרוס מבני ברק, מח”ט שומרון – אל”מ שי קלפר, קצין הגמ”ר איו”ש – סא”ל מקי סיבוני, וקצין הגמ”ר שומרון – אליצור טרבלסי.

במהלך התפילה המשיכו אנשי שיפוץ ישראלים להשלים את שיפוץ המקום מתוך מגמה לחדש אותו ולהחזיר עטרה ליושנה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “התחושה של ההגעה לכאן היא מעורבת. מצד אחד יש לנו שמחה בלב שהמתפללים חוזרים לקבר יוסף. לפני שבוע זכינו לבנות מחדש את המצבה ולהתחיל בשיפוץ. הלילה ממשיכים בו, שכן לצערי, הברברים של הרשות הפלסטינית עבדו שעות במרץ רב, עם כלים מיוחדים כדי להרוס להשמיד ולשרוף את המקום הזה. יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה לשקם את הנזקים העצומים.

“מצד שני התחושה לא פשוטה. להגיע רק באישון לילה, כמו גנבים למקום שהוא קדוש לעם היהודי, שהוא נכס תרבות והיסטוריה לכל בן אנוש”.