משרד החינוך: הוקפא קיזוז השכר ממורים. מרגי: תדאגו שכל החשבים יידעו

משרד החינוך הודיע שהקפיא את קיזוז השכר החד-צדדי ממורים שקיבלו סכומי כסף ביתר בשל טעויות חישוב • יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי: "לדאוג שכל החשבים המטפלים בשכרם של מורים ידעו כי אסור לגבות באופן חד-צדדי סכומי כסף ממורים, ליידע את המורים טרם הגבייה ולקבל את הסכמתם"
שרי רוט
כ"ט חשון התשע"ו / 11.11.2015 15:13

תמר כהן, מנהלת תחום בכיר משכורות עובדי הוראה במשרד החינוך, אמרה הבוקר (רביעי) בוועדת החינוך של הכנסת, כי משרד החינוך הקפיא לאחרונה את קיזוז השכר ממורים עד לקבלת החלטה בנושא.

המשרד נהג לקזז מחשבונות הבנק של מורים ומורות סכומי כסף שניתנו להם בשל טעויות חישוב שנגרמו עקב המעבר המהיר לרפורמת “אופק חדש”.

לדברי כהן, למשרד החינוך הייתה אפשרות לקזז מעובדים סכומי כסף שניתנו להם ביתר בשל טעויות חישוב עם המעבר לרפורמת “אופק חדש”, שהיא לדבריה “רפורמת שכר מסובכת מאוד”.

“על-פי סעיף 93 להסכם ‘אופק חדש’, כדי לאפשר החלה מהירה של ההסכם, מוקנית למשרד החינוך זכות לגבות עודפי שכר באופן חד-צדדי ללא הסכמת העובד. משפטנים אמרו שאם הסעיף מוסכם על ארגוני המורים אנחנו לא חייבים את הסכמת העובד”.

היא הבהירה שלמרות ניכויי סכומי כסף, כאמור, “במרבית המקרים יש מקדמה. אנחנו לא משאירים מורים ללא שכר”.

עם זאת, הודתה כהן כי משרד החינוך אמנם הקפיא את הליך הקיזוז החד-צדדי, אך למרות ההנחיות המאוד-ברורות לחשבים, מתרחשות עדיין תקלות. “אנחנו מתקשים לסגור את זה הרמטית”, אמרה.

הדברים נאמרו בדיון שיזם ח”כ איציק שמולי בנושא קיזוזי השכר ובנושא טעויות החישוב בשכר המורים.

לדברי שמולי, התקבלו בלשכתו עשרות פניות של מורים שלא קיבלו שכר בזמן בגלל חוסר דיווח של מנהל בית-הספר למערכת על עבודתם ושל מורים ששכרם קוזז. חה”כ שמולי אף הציג לוועדה תלושי שכר לדוגמה.

יו”ר הוועדה חה”כ יעקב מרגי קרא למשרד החינוך להעמיד לרשות המורים איש קשר שיטפל בבעיות השכר שלהם.

לדבריו, “לא ייתכן שמורה לא יקבל מענה מהחשבות ויישאר בחוסר ודאות לגבי שכרו”. הוא אף הורה למשרד החינוך “לעדכן את ועדת החינוך בתוך 60 ימים בדבר הפעולות שנעשות על מנת למנוע תקלות בתלוש השכר”.

ח”כ מרגי קרא לאפשר למורים לקבל מקדמות תמורתם עבודתם, כדי שבתחילת כל שנת לימודים לא ימצאו עצמם עם תלוש משכורת חלקי.

בנוסף, קרא למשרד החינוך לדאוג שכל החשבים המטפלים בשכרם של מורים ידעו כי אסור לגבות באופן חד-צדדי סכומי כסף ממורים, ליידע את המורים טרם הגבייה ולקבל את הסכמתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שכר המורים הפך לכלי-משחק הן בידיי-פוליטיקאים ובעיקר בידיי -חשבי-שכר שיו"ר שלהם
    24/01/2018 12:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שכר המורים והמורות החברים ב2 אירגוני-המורים המושחתים הסתדרות המורים וארגון המורים הפכו בשנים האחרונות לכלי-משחק פוליטי-הן בידיי-פוליטיקאים כאלו ואחרים והן בידיי-חשבי-שכר עלובים ופאתטיים ממשרד החינוך כאשר יושבת ראש חשבי-השכר במשרד החינוך שיקרה במצח נחושה ליו”ר ועדת החינוך בכנסת כאשר טענה בישיבה מן המניין שלא יהיו עוד קיזוזי-שכר למורים שנעשו להם טעויות כאלו ואחרות בדוחות שכרם