“הגיוני לבקש על הצתת בי”ס עונש כפול מהצתת ביכנ”ס?”

יוני גרין
|
כ"ט חשון התשע"ו / 11.11.2015 09:29
במהלך דיון בעונשו של מצית בית הספר הדו לשוני בירושלים, טען עו”ד איתמר בן גביר כי הפרקליטות דרשה מתחם ענישה כפול מזה שדרשה לערבי שהצית בית כנסת על רקע לאומני • “האם זה נראה לך הגיוני?” שאל השופט את נציגת הפרקליטות

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, דרש מפרקליטות המדינה הסברים: מדוע העונש שהמדינה מבקשת להטיל על נאשם בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים כפול מהעונש שהפרקליטות ביקשה בעניינו של ערבי שהצית בית כנסת על רקע לאומני?

אתמול התקיים שלב הטיעונים לעונש במשפטו של יצחק גבאי, הנאשם השלישי בהצתת בית הספר לפני שנה, כאשר לפני כחודשיים נגזר דינם של שני נאשמים אחרים – האחים שלמה ונחמן טוויטו מביתר עלית – והושתו עליהם עונשים של 24 ו-30 חודשי מאסר.

הפרקליטות ביקשה לגזור גם בעניינו של יצחק גבאי עונש חמור, ונציגת הפרקליטות עו”ד נעה עזרא טענה כי מדובר במקרה חמור מאוד – רצון לפגוע ביחסים בין יהודים לערבים. כיוון שכך, היא ביקשה מבית המשפט לקבוע מתחם ענישה בין ארבע לשבע שנות מאסר וחצי.

עורך דינו של גבאי, איתמר בן גביר, הגיש לבית המשפט פסיקה עניפה, ולפיה גם במקרים חמורים יותר ביקשה הפרקליטות לגזור עונשים קלים יותר.

בן גביר גם הציג גזר דין, שניתן לאחרונה, ולפיו ביקשה הפרקליטות לקבוע מתחם של בין שנתיים לארבע שנות מאסר בגין הצתת בית כנסת. “זו אפליה באכיפה שרק תוביל לכך שהנאשמים יוצגו כגיבורים”, אמר.

עם סיום טענות הצדדים ביקש השופט סגל מנציגת המדינה הסברים ודרש תשובות על פסק הדין בעניין הבית כנסת שהציג בן גביר.

בתחילה מסרה נציגת המדינה כי באותו פסק דין של הצתת בית כנסת היו עונשים שונים, אלא שכאשר השופט סגל דרש להבין מה ביקשה המדינה לקבוע כמתחם, הודתה נציגת הפרקליטות כי בעניין של הדו-לשוני מדובר במתחם כפול.

“האם זה נראה לך הגיוני?” שאל השופט את הפרקליטה, וביקש לדעת האם מוצדק, לאור הטענות לבקש מתחם של עד שבע שנים בעניין הבית ספר הדו לשוני.

גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר.

“מגזר דין רבים שהגשתי לבית המשפט עולה אפליה ברורה בין הנאשמים בדו לשוני לבין מציתי בתי כנסת, מציתי תחנת משטרה, וזורקי בקבוקי תבערה נגד יהודים על רקע לאומני. לא ייתכן שהפרקליטות תנהיג מדיניות של חוסר שוויון”, אמר הבוקר בן גביר.