הרפורמים דרשו מרובינשטיין שלא לאסור כניסת פלסטינים. מה ענה?

ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין מגיב בחריפות לבקשת התנועה הרפורמית לאפשר את כניסת הפועלים הערביים לעיר: "אכן נודע הדבר, פעילותכם רבת השנים בארה"ב לקעקוע המסורת היהודית, ממשיכה כעת גם בארץ. פעילותכם למען אויבנו, הולמת בהחלט את רוח התנועה הרפורמית"
דוד ליבוביץ
כ"ח חשון התשע"ו / 10.11.2015 18:56

החלטת ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין,  בתיאום עם צה”ל, לאסור זמנית כניסת פועלים פלסטינים לעיר החרדית בעקבות פיגוע הדקירה בכניסה לעיר –  הקפיצה את התנועה הרפורמית.

במכתב ששלח לראש העיר עו”ד טל רביב מהתנועה הרפורמית נכתב, כי אפליה זו של הפלסטינים, אך ורק על רקע היותם פלסטינים, סותרת את עקרונות השוויון ואת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

בשל כך דורשת התנועה מראש העיר, שלא להשתמש באמצעים כגון מניעת כניסת פועלים פלסטינים.

ראש העיר מצידו, לא נותר חייב.

במכתב התשובה ששיגר רובינשטיין נכתב: “מסתבר, כי התנועה הרפורמית שאינה מכירה בערך שמירת הגחלת היהודית, גם אינה מכירה בחשיבות השמירה על ערך החיים. התורה מצווה אותנו ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’, ואנו שומרים על ציווי זה בכל כוחנו.

“אכן נודע הדבר, פעילותכם רבת השנים בארה”ב לקעקוע המסורת היהודית, ממשיכה כעת גם בארץ. פעילותכם למען אויבנו, הולמת בהחלט את רוח התנועה הרפורמית”.

את מכתבו חתם רובינשטיין במילים “בכאב ובצער על שבר בת עמי”, וב’הצעה מעשית’ לתנועה הרפורמית: “נוכח דאגתכם לציבור הפלסטיני, ברצוננו להציעכם להרחיב את פעילותכם, להציג את מרכולתכם גם לפלסטינים, ולהביא גם שם לאותן תוצאות מרשימות שהציגה התנועה הרפורמית בשימור הזהות היהודית בקרב דור ההמשך של הקהילות הרפורמיות בארה”ב”.

יצוין, כי יממה אחרי קבלת החחלטה, הודיעו שלטונות צה”ל והעירייה על ביטול ההוראה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רובינשטיין בידידות עם המשטרה יופי כי בקרוב הוא בפנים !!!....
    10/11/2015 23:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל פועל משלם 23 שח ליום
    כפול 3500 עובדים =80000 שח ביום
    מליון שש מאות אלףבחודש
    ורק 10שןמרי פועלים .
    בגלל ונשמרתם מאוד לנפשותכם הכסף נעלם
    רובינשטיין היכן הכסף???????????