המחבל בן ה-13 הפתיע: לא הודה • המשמעות: ייכנס לכלא

אליעזר היון
|
כ"ח חשון התשע"ו / 10.11.2015 15:51
המחבל בן ה-13 מפסגת זאב, אחמד מנאסרה, שאם ההליך המשפטי בעניינו היה מסתיים לפני הגיעו לגיל 14, לא היה נכלא – כפר במפתיע בהאשמות המיוחסות לו, מה שעשוי לאפשר את שליחתו למאסר • עורכת דינו: “הוא רק רצה להפחיד לא לרצוח”

לא מודה: אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13 הנאשם בשני ניסיונות רצח במהלך פיגוע הדקירה בפסגת זאב בירושלים לפני כחודש, כפר היום (שלישי) בהאשמות נגדו, בבית המשפט המחוזי בירושלים.

משמעות הדבר: על מנאסרה עשוי להיות מוטל עונש מאסר, מאחר שגזר הדין ינתן כאשר יגיע לגיל 14 – הגיל בו בו ניתן לשלוח מורשעים אל בית הכלא.

לטענת עורכי דינו של המחבל הצעיר, הנער לא התכוון לרצוח, אלא רק להפחיד. לדבריהם, מנאסרה ובן דודו תכננו כי לא יפגעו בילדים, מה שמוכיח שלא היתה להם כוונה לרצוח.

הרכב השופטים בראשותו של השופט יורם נועם החליט לקבוע מועד לשלב ההוכחות שיחול ב-6 בינואר 2016.

כפירתו של מנאסרה בניסיון לרצח נחשבת למפתיעה, שכן עורכי דינו טענו שהוא יודה באשמה כדי לסיים את ההליך המשפטי לפני יום הולדתו ה-14 שיחול ב-22 בינואר.

כעת, יארך ההליך המשפטי אל מעבר לאתריך זה, ולאחר תסקיר שיערוך משרד הרווהח לצורך שיקומו, יקבע בית המשפט את עונשו.

עורכת הדין של מנאסרה לאה צמל, אמרה היום: “כתב האישום מייחס לילד שתי עבירות של ניסיון רצח, שלא בצדק. בחקירותיו הוא נשאל בצעקות ובאיומים אם הייתה לו כוונה לרצוח והוא השיב שלא. מטרתו היחידה לטענתו הייתה להפחיד, אך לא לרצוח. הוא אומר במפורש שמלכתחילה היה מוסכם שלא ייפגעו בנשים, בילדים או בזקנים ואומר שזה היה מעשה רע ביותר”.

לדבריה, “כתב האישום טועה בייחוס כוונת הרצח למנאסרה. אין לו שום ביסוס. אנו סומכים על יושרו של בית המשפט, שמכיר את תפקידו, וסומכים על התביעה, שהיא מייצגת קטין רך ביותר. אנו מאמינים שגזר דינו ייגמר לפני שיהיה בן 14”.