משבוע הבא: עולים לאוטובוס עם כרטיס ‘רב קו’ מכל הדלתות

שייע קליין
|
כ"ח חשון התשע"ו / 10.11.2015 10:42
בשלב הראשון העלייה מכל דלתות האוטובוס תתאפשר לבעלי כרטיס ‘רב קו’ ביותר מ-200 אוטובוסים בתל אביב וגוש דן • בסיום הפרויקט הוא יקיף כ-160 מיליון נוסעים בשנה

בעקבות פיילוט מוצלח במספר קווי אוטובוסים של חברת דן בתל אביב, יחל משרד התחבורה מהשבוע הבא ביישום השלב הראשון של התוכנית שתאפשר לבעלי כרטיס ‘רב קו’ לדלג על הנהג ולעלות לאוטובוס מכל הדלתות –  כפי שנהוג ברבות ממדינות אירופה.

על פי התכנית, העלייה מכל דלתות האוטובוס תתאפשר, בשלב הראשון, בשמונה קווים מרכזיים של קואופרטיב אגד וחברת דן, בתל אביב וגוש דן, ותקיף עשרות אלפי נוסעים ביום.

ההסדר החדש יקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים ויגביר את רמת השירות באופן משמעותי. ההסדר גם יצמצם באופן ניכר את התעסקות הנהג בתשלום דמי הנסיעה ויאפשר לו להתמקד בנהיגה.

במסגרת הפרויקט יתאפשר לבעלי כרטיס רב קו לעלות מכל הדלתות של האוטובוס ולהעביר את הכרטיס במכשיר תיקוף (ולידטור) הכרטיסים, המותקן בסמוך לכל אחת מדלתות האוטובוס.

אגד ודן הצטיידו בתקופה האחרונה במכשירי תיקוף אלקטרוניים, והונחו לבצע הדרכות לנהגים ולמבקרים שיפקחו על תשלום דמי הנסיעה של הנוסעים.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, המובילה את יישום הפרויקט, גיבשה תכנית הסברה לציבור שתפורסם במהלך השבועות הראשונים של השירות החדש.

קווי האוטובוסים הראשונים שבהם ניתן יהיה לעלות מכל הדלתות, הם קווים עתירי נוסעים. מדובר בכ-70 אוטובוסים של אגד הפועלים בקווים 71, 76, 171 ו-271, וכ-120 אוטובוסים של חברת דן – מתוכם כ-75 אוטובוסים מפרקיים – בקווים 18, 51, 82 ו-125.

במהלך חודש דצמבר יושק השירות בעשרה קווים נוספים, עתירי נוסעים במטרופולין ירושלים.

מדובר, בין השאר, בקווים 19, 20, 24, 27, 71, 72, 74 ו-75. לאחר מכן יורחב השירות לקווים מרכזיים במטרופולין חיפה, בהם קווים 17, 19, 28, 111, 112, 123 ו-101.

בחודשים הקרובים יופעל השירות החדש המאפשר עלייה מכל הדלתות בכ-25% מכלל הנסיעות במטרופולינים ויקיף כ-160 מיליון נוסעים בשנה, המהווים כ-30% מכלל הנוסעים במטרופולינים.

שר התחבורה ישראל כץ ציין, כי העלייה מכל הדלתות מונהגת כיום בהצלחה ברכבת הקלה בירושלים, במטרונית בחיפה ובשני קווים מרכזיים של חברת מטרופולין בשרון. לדבריו, התקנת מכשירי תיקוף בדלתות האחוריות תופעל כסטנדרט שירות ברוב קווי האוטובוסים בישראל.