תגובות קשות להשתלחות של בוגי יעלון: “הכפשה, האשמות הזויות”

אליעזר היון
|
כ"ח חשון התשע"ו / 09.11.2015 22:09
תגובות חריפות להשתלחות של שר הביטחון במתפללי בית הכנסת ‘איילת השחר’ בגבעת זאב אותם כינה ‘חבורת בריונים’ • ח”כ שולי מועלם: “תרגיע בבקשה” • ראש המועצה אברהמי: “האשמות הזויות, מופרכות, המכפישות את שמה הטוב של קהילת בית הכנסת המונה 400 משפחות”

אחרי שכינה את מתפללי בית הכנסת ‘איילת השחר’ בגבעת זאב “חבורת בריונים” ואמר כי “היה צריך להרוס את בית הכנסת מזמן” – מגיעות התגובות להשתלחות של שר הביטחון.

ח”כ שולי מועלם אמרה כי היא “מציעה בזהירות לשר הביטחון לחדול מלבצע דה-לגיטמציה לאזרחים שומרי חוק, חברי הקהילה שירתו בצה”ל, עובדים למחייתם ומפרנסים משפחות. אסור להכפיש אותם כפי שבוצע למגורשי גוש קטיף”.

בדף הפייסבוק שלה כתבה מועלם: “בבקשה תרגיע”.

ראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי דחה את האשמותיו של יעלון אודות ‘צימר’ בשטח בית הכנסת: “אני מוחה בתוקף על דבריו והאשמותיו של שר הביטחון כנגד מתפללי בית הכנסת. 

”ההאשמות הזויות, מופרכות ומשוללות כל יסוד, וכל שיש בהן הוא הכפשת שמה הטוב של קהילת בית הכנסת המונה 400 משפחות וכן הכתמת שמם הטוב של כלל תושבי גבעת זאב.

“נראה כי כל מטרת דבריו של שר הביטחון היא הסחת דעת הציבור מאוזלת ידה של הממשלה בסיוע בעניין ההרס הצפוי לבית הכנסת”, סיכם ראש המועצה.

גם גבאי בית הכנסת ‘איילת השחר’ בגבעת זאב, אריה בנימין, הגיב הערב בחריפות על דבריו של שר הביטחון וקרא לו להסיר את חסינותו, כדי שיוכל לתבוע אותו על השתלחותו במתפללי בית הכנסת.

“חבורת בריונים? בושה וכלימה – בוגי הסר את חסינותך ותיתבע. בית הכנסת ‘איילת השחר’ הוקם לפני כ-15 שנה. בבית הכנסת מעל 200 מתפללים, במקום פועל כולל של מעל 40 אברכים, כולם אזרחים לתפארת”.

לדברי בנימין, “הקרקע עליה בנוי בית הכנסת נרכשה על ידנו בכסף מלא,  חבורת בריונים? תתבייש. במקום להוציא דיבתם של אזרחים – פתור מיד את המשבר ואל תיתן לבית כנסת מפואר ומלא תורה להיהרס”.

בשיחה עם כתבים אמר יעלון היום: “קבוצת בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף, וכדי להגן על המקום – שמה שם בית כנסת”.