ליברמן מסית: “בליכוד נכנעים למפלגות החרדיות שוב ושוב”

תקף התיקון המתוכנן בחוק הגיוס: "איננו נגד מסורת, לא נגד דת, אבל אנו לא יכולים לסבול שסוחרים בדת היהודית" • על שרי הליכוד המתראיינים בתקשורת החרדית: "מעבירים שם מסרים שהם לא מעבירים בתקשורת החילונית. לעיתים נדמה שהם מתמודדים על ראשות מועצת גדולי התורה"
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ו / 09.11.2015 15:03

יו”ר ‘ישראל ביתנו’ ח”כ אביגדור ליברמן תקף היום (שני) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שרי מפלגת הליכוד, הפועלים לתקן את חוק הגיוס – וטען כי מהלכים אלו נוגדים את ערכי הציונות.

ליברמן התייחס לעיתוי בו מובא התיקון לחוק ואמר כי מדובר בעיתוי בלתי הולם לנוכח האתגרים הביטחוניים. “זו פגיעה באותם אנשים שכל הנטל נופל עליהם, נטל שירות פעיל, נטל שירות מילואים, עבודה ותשלום מיסים. אין לזה שום הצדקה הלכתית”.

ליברמן הסביר כי לא מעט מגדולי ישראל היו לוחמים:  “יהושע בן נון, דוד המלך ויהודה המכבים, הם לא היו פחות יהודים ומעולם לא הציגו את היהדות מול הצבא”.

אחר כך עבר לתקוף את יריביו בימין: “אני לא מבין איך הליכוד פועל נגד ערכי הציונות. הרי הציונים היו חילונים, כולם, אבל בליכוד נכנעים למפלגות החרדיות שוב ושוב. הן בסוגיית הגיוס, הן בברית הזוגיות, הן בסוגיית המועצות הדתיות.  זה נוגד את כל הרוח של הציונות שקמה כתנועה חילונית לחלוטין”.

ליברמן תקף את הראיונות שמעניקים שרי הליכוד לעיתונות החרדית. לטענתו, שם הם משמיעים אמירות אחרות ממה שהם אומרים לציבור החילוני.

“הם מתראיינים שם ומעבירים מסרים שהם לא מעבירים בתקשורת החילונית. לעיתים נדמה שאין להם פריימריז, אלא הם מתמודדים על ראשות מועצת גדולי התורה לפחות”, אמר.

לדבריו, ישראל ביתנו היא האלטרנטיבה היחידה מימין.

“ישראל ביתנו היא מפלגת הימין החילונית היחידה”, אמר ליברמן. “איננו נגד מסורת, לא נגד דת, אבל אנו לא יכולים לסבול שסוחרים בדת היהודית”.

בהתייחס למפגש הצפוי של ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארה”ב, איחל ליברמן הצלחה לראש הממשלה ואמר כי הוא מקווה כי אכן יסופק כיסוי הולם להבטחות בתחום הביטחון, שניתנו לאחר הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא לא הסית
    09/11/2015 18:53
    מוטי
  1. הוא בסך הכל הביע את עמדתו בעניין