הליכוד: הצבעה שניה ושלישית של חוק הגיוס רק לאחר אישור התקציב

למרות ההסכם הקואליציוני לפיו התיקונים בחוק הגיוס יעברו יחד עם אישור תקציב המדינה, מתכנן הליכוד לדחות את ההצבעה בקריאה שניה ושלישית לאחר ההצבעה על תקציב המדינה • גורמים ביהדות התורה: הנושא לא סגור אבל זה הכיוון
יוני גרין
כ"ז חשון התשע"ו / 09.11.2015 13:18

במהלך דיון בוועדת הכנסת שהתקיים הבוקר (שני) הפתיע יו”ר הקואליציה ויו”ר ועדת חוץ וביטחון ח”כ צחי הנגבי, כאשר הצהיר כי הוא מבקש לדחות את ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית של תיקון חוק הגיוס עד לאחרי אישור התקציב. 

על פי ההסכם הקואליציוני של הסיעות החרדיות עם הליכוד נקבע, כי התיקונים בחוק הגיוס יעברו יחד עם אישור תקציב המדינה.

אלא שלפי הלו”ז כרגע של ההצבעות במליאה, בשלב זה יעלה התיקון לחוק ביום ראשון להצבעה בישיבת הממשלה וביום שני יעלה להצעה בקריאה ראשונה במליאה, בעוד ההצבעה בקריאה שניה ושלישית תתקיים רק לאחר אישור התקציב.

 גם בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אומרים, כי התיקון לחוק הגיוס לא יעבור בקריאה שניה ושלישית לפני אישור חוק התקציב.

האם הנציגים החרדים יסכימו לדחייה, לאור החשש כי לאחר אישור תקציב המדינה יהיו חברי כנסת מהקואליציה שלא יצביעו בעד התיקונים שסוכמו בחוק הגיוס, או שיכריזו על משבר קואליציוני.

גורמים ביהדות התורה אומרים: “הנושא לא סגור עדיין. ישנם דיבורים, אבל הכיוון הוא שהתיקונים לחוק לא יעלו להצבעה שניה ושלישית”.

יחד עם זאת, יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ אליעזר מוזס, איים בישיבת הנהלת הקואליציה שהתקיימה בצהריים: “לא תהיה הצבעה שנייה ושלישית על חוק התקציב, ללא הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק הגיוס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות