השבוע באלעד: סיום משניות ‘מיוחד’ על מסכת סוכה • צפו בתיעוד

את המשניות סיים בחור מיוחד השוהה ב'נווה אייל' מבית 'אהל שרה' - דירת שילוב לבחורים מיוחדים, שנקראה על שמו של הקדוש אייל יפרח הי"ד
צילומים: סטודיו דוד זר ויוסי רוזנבוים
כ"ז חשון התשע"ו / 09.11.2015 16:57

באלעד נערכה במוצאי השבת האחרונה מלווה מלכה חגיגית וסיום משניות מסכת סוכה בבית ‘נווה אייל’ שעל ידי מוסדות ‘אהל שרה’, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, אברכים מבתי המדרש בהם לומדים הבחורים המיוחדים של ‘נווה אייל’, בני משפחותיהם וצוות הבית המיוחד המופעל על ידי מוסדות ‘אהל שרה’.•

להבדיל מאירועים דומים, את המשניות סיים, בשם כל החניכים, בחור ‘מיוחד’ השוהה ב’נווה אייל’.

 ‘בעל’ הסיום, הבחור המיוחד בנימין ק’, כמו שאר חבריו השוהים בנווה אייל, יוצא לעבודתו מידי בוקר, ובשובו, בשעות אחרי הצהריים והערב הוא, כמו גם חבריו, משתתף בסדרי לימוד ותפילות קבועים בבתי המדרש הסמוכים ל’נווה אייל’.

את המסכת סיים במסגרת לימודים זאת, התורמת רבות לשיתופים של הבחורים המיוחדים בקהילה.

את האירוע הנעימו בהתנדבות מלאה הזמר אברימי לונגר והקלידן שמוליק רוטמן. כמו רבים אחרים, שמחו השניים לתרום מזמנם ומכישרונם על מנת לשמח את הבחורים השוהים בבית ‘נווה אייל’.

“התקשרו בכל זמן שתמצאו לנכון, אבל רק בלילה”, אמר ראש העיר ישראל פרוש לבחורים, והזמין אותם לפנות אליו בכל עת שידרשו. אל פרוש התלוו ממלא מקומו שמואל גרוסברד, סגנו צוריאל קריספל, וחבר המועצה הרב פיני גרוס, סגל ‘אהל שרה’ בראשות המנכ”ל מלכה וינברג, בני המשפחות, שכנים ומתנדבים מהקהילה החסידית המאמצת את הבחורים המיוחדים.

בית ‘נווה אייל’ הוא אחת מדירות המגורים של מערך הדיור שמפעיל ארגון ‘אהל שרה’. שם הדירה נבחר על ידי הדיירים זמן קצר אחרי הירצחם של שלושת הנערים החטופים הי”ד, על שמו של הקדוש אייל יפרח, תושב העיר אלעד.

הדירה ‘נווה אייל’ מיוחדת בתוכנית הפעילות המותאמת לבחורים המשולבים בה.

ל’אהל שרה’ דירות מגורים לאוכלוסיות ברמות תפקוד שונות, וביניהן דירות מגורים המיוחדות בפעילות המותאמת שלהן לדיירים עצמאיים בעלי תפקוד גבוה, השותפים בשוק העבודה והמנהלים חיים עצמאיים לחלוטין.

הרב אברהם וינברג אמר במעמד: “אהל שרה עוסק בשנים האחרונות בהתאמת הפעילות לאוכלוסיות אלו, מתוך הבנה כי מגיעה להם הזכות לחיות חיים נורמטיביים. כיון שכך, שאיפתו של הצוות המקצועי היא להעניק לכל אחד ואחת את ההזדמנות להגיע למיצוי היכולות ככל שניתן.

“אהל שרה מאפשר חיי קהילה נורמטיביים לחלוטין, המתבטאים בתעסוקה, חוגים ופעילות פנאי, לימוד ותפילה במסגרות מתאימות לבנים, בהתאם לרקע המשפחתי של כל אחד, ועצמאות מרבית”.

רב קבוצת הבחורים השוהים ב’נווה אייל’, הרב יהושע קבלי, אמר: “בזיעת אפיך תאכל לחם. להביא פרנסה הביתה זו קללה. אבל אצלי, הפרנסה שאני מביא הביתה מלווה בחסד אמיתי”. הרב יהושע שמלווה את הבחורים באופן אישי ומקצועי ודואג לכל צרכיהם הוסיף עוד: “אני מרגיש שהקב”ה זיכה אותי להיות עם הבחורים הנפלאים, עם המלאכים הללו, שיותר ממה שאני עושה אתם – הם עושים איתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קידוש שם שמיים
    09/11/2015 18:07
    ישראל שורץ
  1. כל הכבוד !!!!!!!!!!!!!
    לראשונה נחשפתי לפעילות ענפה ויפה זו.
    פשוט מדהיייייייייייייייייייייייייייייייייים !!!!!!!!!!!!!
    זכות המצווה תעמוד לימינכם לאורך ימים ושנים בכל מעשה ידיכם