ניסיון דקירה במעבר אליהו: מחבלת שלפה סכין – וחוסלה

חיים טוויל
|
כ"ז חשון התשע"ו / 09.11.2015 08:34
מחבלת ערבייה התקרבה עם סכין שלופה למעבר אליהו על כביש 55, בין אלפי מנשה לקרני שומרון, וחוסלה על ידי המאבטחים • ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “אנו מסרבים להתרגל ל’טפטופי’ הטרור שחדרו לאזור לאחרונה”

בוקר של טרור: מחבלת ערביה ניסתה לבצע פיגוע דקירה הבוקר (שני) במעבר אליהו, על כביש 55 בין אלפי מנשה לקרני שומרון.

המחבלת התקרבה רגלית עם סכין שלופה למעבר. מאבטחי רשות המעברים שהבחינו בה מרחוק הורו לה לעצור, אך היא המשיכה לצעוד.

המאבטחים ביצעו ירי הרתעתי באוויר בניסיון לגרום לה לעצור. בשלב זה, כאשר המחבלת שלפה סכין מהתיק שנשאה, ביצעו בה המאבטחים ירי וניטרלו אותה.

לאחר זמן קצר נקבע מותה.

וזה המכתב שהשאירה המחבלת (בתרגום לעברית): “אני לא יודעת מה יקרה לי בסוף הדרך. אני עושה זאת בדעה צלולה. זאת כהגנה על המולדת, על הנערים והנערות. איני יכולה לסבול את מה שאני רואה ואני לא יכולה לסבול יותר. הוריי, אבי, אחי אחיותיי, סלחו לי על מה שאעשה. אני אוהבת אתכם. במיוחד ארוסי. אני מצטערת על כל מה שיקרה לי בדרך ושזו הדרך בה אני מסיימת”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר לאחר ניסיון הפיגוע: “אני מברך ומשבח את המאבטחים אשר פעלו בקוצר רוח ובנחישות דבר שאפשר את סיכול הפיגוע. עירנותם מנעה תוצאות קשות.

“יחד עם תחושת ההקלה מהידיעה שיכל להיות אירוע חמור יותר, אנו מסרבים להתרגל ל’טפטופי’ הטרור שחדרו לאזור לאחרונה. בדומה למה שקרה לפני מספר שנים בעוטף עזה: בהתחלה מדווחים, נבהלים ואז נותנים למציאות להשתנות. כאן זה לא יקרה ואני קורא לממשלה לפעול ביד חזקה ובאופן מיידי”.

אתמול נדקר חסיד ברסלב, תושב עמנואל בן 48, סמוך לכפר נבי אליאס שליד קלקיליה ונפצע באורח קשה. הוא סיפר כי היה בעיצומן של קניות באזור, כשלפתע שני פלסטינים התנפלו עליו, דקרו אותו בבטנו ונמלטו מהמקום.

הוא המשיך בנסיעה עד מעבר אליהו, לשם הגיעו צוותי מד”א שהעניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים מאיר כשהוא במצב קשה.

מאז מצבו השתפר והוא מוגדר כעת בינוני.

מדובר היה בפיגוע השלישי מאז אתמול בבוקר. בפיגוע דקירה שהתרחש בכניסה לביתר עילית תקפה ערבייה מאבטח אזרחי ופצעה אותו באורח קל מאוד. המאבטח בתגובה ירה בדוקרת ופצע אותה אנוש.

מוקדם יותר, בפיגוע דריסה בצומת תפוח פגע מחבל ערבי ביהודים שעמדו בטרמפיאדה במקום. שניים מהם נפצעו באורח בינוני עד קשה ואחד נפצע קל. המחבל הדורס נורה וחוסל.