בלומברג: “אשקול ריצה לנשיאות רק אם אחשוב שאני יכול לנצח”

ראש העיר ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, הכריז בראיון טלוויזיוני, כי ישקול לרוץ לנשיאות ארצות-הברית בשנת 2016 כעצמאי, אבל רק אם יחשוב שהוא יכול לנצח • אבל הוא איננו מאמין שיש סיכוי: "אחוז גדול מצביע רפובליקני או דמוקרטי ולא משנה מי יהיו המועמדים שלהם. לא משנה כמה העיתונאים רוצים ליצור מועמד עצמאי"
כ' אייר התשע"ד / 19.05.2014 22:12

ראש העיר ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, הכריז אמש (ראשון) בראיון טלוויזיוני, כי ישקול לרוץ לנשיאות בשנת 2016 כעצמאי, אבל רק אם הוא יחשוב שהוא יכול לנצח.

בלומברג אמר את הדברים בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית CBS, בתוכנית ‘פני האומה’. לדבריו, אחרי 12 שנות שירות ציבורי, הוא איננו מעוניין להפוך ל”מועמד לנשיאות”.

לדבריו, הוא איננו מאמין כי סיכוי כזה קיים, היות והוא איננו מתכוון להתמודד מטעם אחת מהמפלגות. “נאמנות למפלגה אומרת הרבה לאנשים מסוימים, ויש אחוז גדול של הציבור שיצביע רפובליקני או דמוקרטי ולא משנה מי יהיו המועמדים שלהם. לא משנה כמה העיתונאים רוצים ליצור מועמד עצמאי, כי זה טוב למכירת עיתונים ולמכירת דקות שידור… זה פשוט בלתי אפשרי”. כשנשאל במי יתמוך אמר כי הילארי קלינטון היא מועמדת ראויה, וגם כריס כריסטי איננו מועמד רע. הוא דיבר בחיוב גם על ג’ב בוש, בצד הרפובליקני.

מייקל בלומברג היה ראש עיריית ניו יורק בין השנים 2001-2013, במשך שלוש קדנציות. הוא נבחר לראשונה כמועמד דמוקרטי, ובמהלך הקדנציה השנייה פרש מהמפלגה, התמודד וניצח עצמאית בקדנציה השלישית.

מייקל בלומברג הוא יהודי שגדל בבית שומר מצוות, והוא תומך נלהב של ישראל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות