בטקס לציון ליל הבדולח: זועבי השוותה בין ישראל לנאצים

ח"כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת נאמה באירוע שנערך באמסטרדם לציון 77 שנים לליל הבדולח בגרמניה, והשוותה בין מה שקרה ליהודים תחת המשטר הנאצי למה שקורה לערבים בישראל • "ישראל מזכירה את גרמניה של שנות ה-30"
נתן פרל
כ"ז חשון התשע"ו / 08.11.2015 22:36

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, חנין זועבי, נאמה הערב (ראשון) באמסטרדם בירת הולנד, בטקס של עמותת שמאל קיצוני וארגונים פרו-פלסטינים לציון יום השנה לליל הבדולח בגרמניה ואמרה, כי “ישראל עוברת הידרדרות דומה לזו שהתחוללה בגרמניה של של שנות ה-30 והביאה לליל הבדולח”.

זועבי אמרה בטקס:”יש לי הכבוד לדבר לזכר קורבנות ליל הבדולח, ובשם כל קורבנות הגזענות והרדיפה. יש לי הכבוד לדבר בשם ההתנגדות היהודית ובשם כל אלה אשר מתנגדים לדיכוי במהלך חייהם.

“רוב הציבור בישראל מאמין שערכי הציונות היהודית חשובים יותר מערכים דמוקרטיים. קל להבחין בהידרדרות ההדרגתית של הערכים (-בישראל) שמזכירה לנו את גרמניה במהלך שנות השלושים של המאה ה-20”.

זועבי השוותה את ישראל למשטר הנאצי בגרמניה. “רוב הגרמנים היו אז בשקט. היום, כאשר שורפים כנסיות ושורפים בתים של פלסטינים, כששורפים אנשים בעודם בחיים – הרוב בישראל נותר דומם”.

ועבי מתחה ביקורת על יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן: “ליברמן קורא להשתמש בגרזן, אלה אמירות שמעידות על כך שהלקח המרכזי מליל הבדולח לא נלמד.

“ליל הבדולח לא נפל מהשמיים סתם כך, לא נוצר בחלל הריק, הייתה זאת תוצאה של תהליך לאורך זמן, ואנחנו יכולים לראות שתהליך דומה מתרחש בישראל בשנים האחרונות”.

בתגובה לדבריה של ח”כ זועבי אמרה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי: “הופעתה של חנין זועבי באירוע לזכר ליל הבדולח הערב הוא לעג לרש. חנין זועבי משתמשת בטרגדיה של העם היהודי בשביל להפיץ את דברי הבלע והשקרים שלה, בזמן שהיא בעצמה מעודדת טרור ורצח יהודים”.

שר התיירות יריב לוין אמר: “חנין זועבי הוכיחה היום שוב שהיא גיס חמישי ושאין לה מקום בכנסת ישראל. זועבי ממשיכה לנצל את תפקידה בכנסת כדי להשמיץ את המדינה ולעוות את ההיסטוריה. קשה להבין למה עוד זקוקים שופטי בג”ץ על מנת לקבוע שאין לה מקום בכנסת, ואחת ולתמיד לאפשר את פסילת מועמדותה מכאן ולהבא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליריב לוין
    09/11/2015 09:48
    ביני
  1. קשה לך להבין למה זקוקים עוד שופטי בגץ כדי להעיף אותה מהכנסת? הם זקוקים לחוקים שיגדירו את זה בצורה חד משמעית, וזה תפקידך ותפקיד שאר חברי הכנסת.