במחנה צריפין הוכשר בסיס מיוחד עבור הטירונים החרדים בצה”ל

שי וייספיש
|
כ"ו חשון התשע"ו / 08.11.2015 21:01
הבסיס שופץ והותאם כדי לשרת את הלוחמים החרדים • רמ”ט אט”ל, תא”ל נחמיה סוקל: “מתקן זה ייתן את כלל התנאים לחיילים החרדים, כגון אוכל כשר למהדרין ומעטפת תקינה ואיכותית”

במסגרת העברת הבסיסים הצבאיים ממחנה צריפין לעיר הבה”דים שבדרום הוחלט להותיר בסיס עבור הטירונים החרדים.

המקום שופץ והותאם ליעד, והיום (ראשון) נחנך בטקס חגיגי שנערך בראשות רמ”ט אט”ל – תא”ל נחמיה סוקל, רמ”ח משא”ן – אל”מ אדווה וויס, מפקד בה”ד 20 אל”מ עופר אזרד, רמ”ד שח”ר אט”ל יוסי כהן – מתחם הטירונות החדש לחרדים בשח”ר אט”ל.

המתחם החדש, הממוקם במחנה צריפין שבמרכז הארץ, ייתן מענה מגדרי לפעילות שח”ר ונצח באט”ל ויכלול מתחם טירונות חדשני ומרווח, מתחם הכשרות מקצועי לרפואה, מכונאות, מש”קים ומגוון קורסים והכשרות, במקצועות שמסלול שח”ר מציע לציבור החרדי.

יוסף כהן, רמ”ד שח”ר ונצח אט”ל, ומי שאמון על הפרויקט המיוחד, ברך את המשתתפים בטקס החגיגי והביע את שמחתו על כך שראשי הפיקוד באט”ל – ובראשם רמ”ט אט”ל, תא”ל נחמיה סוקל, רואים בשח”ר ונצח אט”ל – מנוף אמיתי לשילוב החרדים בצה”ל בפרט ובתעשייה הציבורית בכלל.

רמ”ט אט”ל, תא”ל נחמיה סוקל אמר: “אנו רואים עצמנו אחראים על השרות של החרדים באט”ל ואלו שממשיכים את התהליך שהתחלנו בשנים האחרונות לשילוב החרדים בצה”ל בכלליו ובאגף אט”ל בייחוד.

“הצלחנו בשנים האחרונות להגדיל את כמויות הגיוסים של החיילים החרדים. במאמץ משולב החלנו בניית מתחם החרדים בצריפין. מתקן זה ייתן את כלל התנאים לחיילים החרדים, כגון אוכל כשר למהדרין ומעטפת תקינה ואיכותית.

“אנו מתכננים מהלך בקריית ההדרכה בשנים הקרובות להקים ביה”ס לטירונות חרדים, שיכלול את כלל הגיוסים של החרדים – אשר עתיד להבנות בשנים הקרובות”.

מסלול שח”ר באט”ל נותן מגוון תוכניות ייחודיות לשילוב האוכלוסייה החרדית בשירות צבאי. מאפייניה העיקריים של תוכנית שח”ר: שימור צביון חרדי של המשרת ורכישת מקצוע תוך כדי שירות. במסלול מגוון עצום של מסלולים ומקצועות בתחומים רבים.

בסיס צריפין

בסיס צריפין