אבי כץ, מייסד קופיקס: עד היום היה מותר ללכת עם קפה ברחוב?

אבי כץ, מייסד רשת חנויות 'קופיקס' בישראל, שהחנות החדשה שלו שנפתחה בסופהשבוע ליד בית כנסת 'איצקוביץ' בבני ברק, מעוררת סערה - אומר בראיון לחרדים 10: "מדהים איך שרבבו את שמו של הרב לנדא. אנחנו מעולם לא ביקשנו ממנו כשרות" • "כששילמתי במשך שנים 15 שקלים לכוס קפה איש לא אמר לי שזה לא מכובד ללכת כך ברחוב" • "קופיקס היא דבר אמיתי, חזק, והגון והיא תיסחוף אתה כמה פשקווילים אנונימיים"
אליעזר היון
כ"ו חשון התשע"ו / 08.11.2015 17:25

“קופיקס פתחה את החנות הראשונה בבני ברק לפני שמונה חדשים, כחצי שנה לאחר מכן נפתחה החנות השניה של קופיקס. קופיקס לא נכנסת כעת לבני ברק, אלא היא פותחת את החנות השישית שלה – ונשאלת השאלה: למה בחמש חנויות זה לא הפריע לאף אחד, ואילו כעת לפתע זה לא מכובד ‘ללכת עם כוסות קפה ברחובה של עיר'”?

את הדברים האלה אומר בראיון לחרדים 10 אבי כץ, מייסד רשת חנויות ‘קופיקס’ בישראל, שהחנות החדשה שלו שנפתחה בסופהשבוע ליד ‘איצקוביץ’ בבני ברק, מעוררת סערה ברחובות העיר החרדית.

עם פתיחת החנות נפתחה מתקפה חריפה בעיתון המודיע, ובליל שישי כבר הופצו פשקווילים מטעם ‘הוועדה לשמירת צביון העיר’, שהודבקו גם על לוחות המודעות, נגד מה שהם מכנים “נגע חדש הופיע בעיר בעת האחרונה המאיים על צביונה של עיר התורה והחסידות”.

תחת הכותרת “כי הייתי זוללה” נכתב כי “גל עכור של חנויות לממכר מזון מהיר פושה בכל רחבי עירנו בני ברק כאשר בן לילה צצות ונפתחות חנויות חדשות בכל עבר ופינה, עד שאין כבר איזור בעיר שאין בו חנות מסוג זה”.

מאידך לא כולם משוכנעים כי הבסיס למאבק הוא אכן דאגה רוחנית.

“אני לא בטוח שמי שעומד מאחורי הפרסומים, ברחוב ובעיתונות הוא תמים”, אמר אחד הקונים בפתח החנות החדשה. “מאבק כזה עולה הרבה כסף. מודעות בעיתונים וברחובות. יכול מאוד להיות שמי שמממן את המאבק הם בעלי חנויות מתחרות שחוששים מהתחרות החדשה ועושים הכל כדי להמשיך לעשות כסף על חשבון התושבים”.

כץ, יהודי שומר מצוות, מטבע הדברים מסכים לכך, ואומר: “הרב לנדא הזקן היה דורש שלושה תנאים לכשרות – שלא יהיו כיסאות אחרי השעה שמונה, שהחנות תיסגר בשעה 11 בלילה, ושהאריזות ימכרו סגורות.

“קופיקס עומדת בכל שלושת הפרמטרים הללו. ונותרה רק שאלה אחת: מה קרה עכשיו? אולי בגלל שבגן ורשה ובאיצקוביץ היו רגילים לצבע מסוים של כוס קפה?

“במשך שנים כשהייתי מתפלל באיצקוביץ, הייתי יוצא אחרי התפילה וקונה לעצמי בחנות המזון, סליחה בתעשיית המזון המהיר הגדולה במדינה שניצבת ממול, כוס קפה ב-15 שקלים. כך במשך שנים. אז איש לא אמר לי שזה לא מכובד ללכת כך ברחוב”.

הרב לנדא סירב לתת כשרות לעסק שלכם?

“מדהים איך באופן מחוכם שרבבו את שמו של הרב לנדא לסיפור. על כל הפשקווילים, הרב לנדא לא חתום. כשהוא רוצה לומר משהו, הוא יודע היטיב לחתום את שמו, פה הוא לא חתם. זו עובדה.

“ובכלל, הרב לנדא לא סירב לתת לנו כשרות מאחר שאנו מעולם לא ביקשנו את כשרות הרב לנדא, מטעמים טכניים. כך שזה מגוחך לומר שהוא סירב. לקחו את הפשקוויל, חיברו אליו את השם של הרב לנדא שכלל לא היה שייך לנושא – ועשו שימוש לא הוגן בשמו”.

קופיקס, אבי כץ

למה אין לכם הכשר של הרב לנדא באמת?

“המוצרים שלנו כולם הם בהכשר מהודר, ובפיקוח בד”ץ בית יוסף. כלומר אין  הכשר על העוגה למשל, כי היא לא נאפית בחנות, אך יש פיקוח כי המוצרים הינם בכשרות מהודרת. לא יכולנו לפנות לכשרות הרב לנדא מאחר שבכשרות זו מקפידים כי כל המוצרים יהיו תחת השגחה של הרב לנדא.

“אנו מפעילים רשת של מאה סניפים וחלק נרחב מהמוצרים שלנו לא נושאים כשרות של הרב לנדא. הפנייה שלנו לבד”ץ בית יוסף הוכיחה את עצמה והציבור מצביע ברגליים”.

כץ מבטיח כי החנות השישית אינה האחרונה: “אנחנו נפתח גם את התשיעית בעזרת ה’. אי אפשר להילחם בגל, בשיטפון. קופיקס היא דבר אמיתי, חזק, צודק והגון והיא תיסחוף אתה כמה פשקווילים אנונימיים”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו באמת
    08/11/2015 17:46
    יצחק
  1. תפסיקו את הצביעות התורה חסה על ממונו של ישראל תודה לאבי כץ עושה מצוה ומרביח ….ירבו כמותך בישראל

  2. קופיקס
    08/11/2015 18:10
    איצקוקיפס
  3. איצקופיקס

  4. דברים מטופשים
    08/11/2015 18:31
    יוסי
  5. חבל שאבי כץ נכנס לכל הסיפור הזה

  6. כץ צודק
    08/11/2015 19:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. מהגיגיי אבי כץ
    08/11/2015 20:49
    בני
  8. ציטוט מתוך גלובס. :
    כדי להוכיח שלא מדובר באג’נדה דתית, הדגיש כץ כי הוא תומך בקיומה של תחבורה ציבורית בשבת: “זו לא קואליציה דתית אלא של אנשים שבאמת מנוחת השבת כואבת להם ופוגעת בהם. אני זועק די לקיפוח”.

    מתוך גלובס : אני אוהב מוזיקה חסידית וגם מוזיקת כנסיות”.
    – כנסיות?
    “כן. אני מת על כנסיות. למשל בכנסיית סן-פטרוס בוותיקן הייתי כבר שלוש פעמים ובכל פעם בכיתי”.

    • יצחק   09/11/2015 09:22

      אם הוא נכנס לכנסיה תהיה לו בכיה לדורותיו תחבורה ציבורית בשבת שיעשה אותה בעצמו ונראה

  9. קופיקס בבני ברק
    09/11/2015 13:00
    אפי
  10. האם אצל שלוימלה יותר טוב ,שם לא שותים ברחוב. או אןלי שומעים שם שיערי תורה.