אחרי עימות: ועדת הכספים אישרה פה-אחד את חוק ששינסקי 2

אחרי שבועות של דיונים ממושכים, ואחרי שהדיון האחרון היום נקטע בשל עימות חריף במיוחד בין חברי הכנסת, בעקבות דבריו של יו"ר כיל מהם עלה לכאורה איום על המדינה אם יאושר החוק - אושר החוק פה אחד
נחמן גור
כ"ו חשון התשע"ו / 08.11.2015 17:11

 

ועדת הכספים אישרה היום (ראשון) את חוק ששינסקי 2, אחרי שבועות של דיונים ממושכים ואחרי שהדיון האחרון שנערך היום נקטע בשל עימות חריף במיוחד בין חברי הכנסת, בעקבות דבריו של יו”ר חברת כיל מהם עלה, לכאורה, כי אם יאושר החוק, עתידה החברה להפסיק את השקעותיה העתידיות בישראל ואף לפטר עובדים – בין השאר, את עובדי מפעל המגנזיום.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני חזר על עמדתו, לפיה “משאבי הטבע של המדינה שייכים לאזרחים ועליהם להרוויח מהם, תוך מתן אפשרות להמשך ההשקעות בישראל”.

גפני העלה את החוק להצבעה רק לאחר שהוועדה שמעה את עמדת ‘ועדת הארבעה’ הממשלתית, שישבה אף היא על המדוכה בשבועות האחרונים, במקביל לוועדת הכספים.

הוועדה אישרה את החוק פה-אחד, קואליציה ואופוזיציה, חרף כל הקשיים בדרך.

קודם לכן פרץ, כאמור, עימות חריף בין חברי הכנסת  סביב החוק, שאמור להטיל מס על רווחי יתר על משאבי הטבע.

בעקבות זאת, קטע יו”ר ועדת הכספים את הדיון.

הדבר אירע בעקבות דבריו של יו”ר כל, ניר גלעד, שדבריו נתפסו על ידי חלק מחברי הכנסת כאיום על המדינה ועל חברי הכנסת לבל יאשרו את חוק ששינסקי 2 ואת העלאת המס על רווחי היתר.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי הביע תרעומת קשה על כך שלא איפשרו לגלעד לסיים את דבריו ואמר: “כבר חודשיים שבוועדה נשמע רק קול אחד נגד כיל. הפכו את כיל לאויב. יש צורך בעוד השקעות ומותר להביע עמדה מנוגדת”.

זאת לאחר שחברי הכנסת שלי יחימוביץ’ ומיקי רוזנטל מהמחנה הציוני, כמו גם ח”כים נוספים, מתחו ביקורת נוקבת והטיחו בניר גלעד שהוא “ביריון שמאיים על הממשלה ועל חברי הכנסת”.

גפני עצר את הדיון, לאחר שלא ניתן היה להמשיכו לקראת הצבעה.

כאמור, בהמשך נערכה הצבעה והחוק אושר בוועדה פה אחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות