החל מחודש אוגוסט: פלוגה חרדית חדשה בחטיבת הצנחנים

חיים טוויל
|
כ"ו חשון התשע"ו / 08.11.2015 15:04
על פי תכנית שמתגבשת בצה”ל, והונחה על שולחן סגן הרמטכ”ל, תיפתח פלוגה המורכבת מחרדים בחטיבת הצנחנים • גורם בצה”ל: “המגמה היום היא לשלב את החרדים בכל הצבא. בוודאי חרדים רבים ירצו להגיע אל הצנחנים”

בצה”ל ממשיכים במאמצים לשלב את החרדים המתגייסים בחטיבות השונות: אחרי הקמת גדוד הנח”ל החרדי ואחרי הקמת פלוגה חרדית בחטיבת גבעתי – בקרוב תיפתח פלוגה חרדית חדשה בחטיבת הצנחנים.

העיתונאי יהודה שליזינגר מדווח ב’ישראל היום’, כי על פי תכנית שמתגבשת בצה”ל, והונחה על שולחן סגן הרמטכ”ל, תיפתח פלוגה המורכבת מחרדים בחטיבת הצנחנים.

הגיוס המתוכנן יחל כבר בחודש אוגוסט הקרוב.

גורם בצה”ל אמר: “המגמה היום היא לשלב את החרדים בכל הצבא לא רק בגדוד של נח”ל החרדי, אלא לבנות עוד כוחות ועוד פלוגות חרדיים בשאר חלקי הצבא.

“ישנה הפלוגה החרדית בגבעתי ויש כוונה לשלב חרדים בחיל הים ובעוד יחידות לוחמות. בקרוב זה יהיה בחטיבת הצנחנים היוקרתית ובוודאי חרדים רבים ירצו להגיע אליה”.

לדבריו, ל”צבא יש עניין לשמור על הייחודיות של הפלוגות האלה מבחינת אופיים ומה שהם צריכים, אך להטמיע אותם יותר בכל חלקי הצבא”.

כיום, משרתים בצה”ל 4600 חרדים, 3700 מהם בסדיר והשאר בקבע.

מתוך 3700 החיילים שבסדיר נמצאים במערך הלוחם כ-1900 חיילים חרדים.

מצה”ל נמסר בתגובה: ״כחלק מהעצמת גיוס חרדים לצהל והרחבת היעדים לגיוסם בוחנים בצבא גם את הרחבת שילובם ביחידות מגוונות בדגש על המסגרות הלוחמות״.