ח”כ שלח: “תיקון עלוב, הטיוטה חושפת את הקומבינה”

יוני גרין
|
כ"ד חשון התשע"ו / 06.11.2015 12:03
יו”ר סיעת יש עתיד זועם על ההחלטה להעביר תיקון שיבטל חלק מהסעיפים שאושרו בכנסת הקודמת: “לנתניהו ויעלון לא תהיה סמכות מוסרית לגייס אנשים לצבא” • “ניאבק במהלך הפתטי בכנסת, ברחוב ובבתי המשפט”

ח”כ עפר שלח, יו”ר סיעת יש עתיד, תקף הבוקר (שישי) את תזכיר החוק לתיקון חוק הגיוס שהופצה בלילה לשרי הממשלה, לקראת דיון בישיבת הממשלה.

“טיוטת התיקון לחוק הגיוס חושפת את הקומבינה של הממשלה. אין בה אפילו ביטול של מה שמכונה הסנקציות הפליליות, אותו סעיף שלטענת המפלגות החרדיות הוא בדם ליבן.

“כל מה שיש בה הוא דחייה בשש שנים של החלתן, שגם היא לא תעבור בבגצ.

“ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת המשפטים, שותפים בכירים לחוק שהובלנו בכנסת הקודמת, מבזים את הבסיס המלכד את הציבור, שמכוחו הם ממלאים את תפקידם.

“אם התיקון העלוב יעבור, לנתניהו ויעלון לא תהיה סמכות מוסרית לגייס אנשים לצבא ולשלוח אותם להגנת המולדת. ניאבק במהלך הפתטי בכנסת, ברחוב ובבתי המשפט – ואני קורא לכל חבר קואליציה שדעתו דומה להצטרף אלינו”.

ח”כ יעקב פרי אמר: “השינויים שממשלת ישראל מתכוונת להעביר בתיקונים לחוקי השוויון בנטל מבטלים את ההישגים ואת הכיוון החיובי אותו ראינו מאז שהחוקים חוקקו. רק בשנת הגיוס האחרונה גויסו 2,300 חרדים ומדובר בשיא של כל הזמנים.

“זוהי דחייה תחת אצטלה של שינויים שנועדו למוסס את עיקרי החוק שמלכתחילה נחקק תוך התחשבות מרבית במאפיינים הייחודים וברגישות מרבית לצרכי העדה החרדית.

“יש עתיד תאבק בכל האמצעים החוקיים והפרלמנטריים העומדים ברשותה למניעת חקיקה זו.

“יהיה זה גם מבחנם של מי שאישר את חוקי השוויון בנטל ונלחם בשנים האחרונות למען השוויון והאחדת הקריטריונים של כל צעירי ישראל”, הוסיף.