בדרך לתיקון חוק הגיוס: עד 2023 לא יהיו סנקציות פליליות

לפי ההסכם הקואליציוני עם הסיעות החרדיות לתקן את חוק הגיוס שנחקק על ידי הממשלה הקודמת, הופץ הלילה תזכיר תיקון חוק הגיוס שגובש במשרדי הביטחון והמשפטים • החוק דוחה את יישום הסנקציות הפליליות לפחות עד שנת 2023 • בשנת 2020 צפויים לשרת 15,000 חיילים חרדים
חיים טוויל
כ"ד חשון התשע"ו / 06.11.2015 09:18

תזכיר חוק הגיוס המתוקן הופץ הלילה (חמישי) בין שרי הממשלה בדרך לתחילת הליך החקיקה.

על פי תזכיר החוק החדש, תקופת ההסתגלות הראשונה תוארך מ-2017 ל-2020 ולאחר מכן תוחל ‘תקופת הסתגלות שניה’ עד שנת 2023 – שבה, במידה והחרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס, תוענק הסמכות לשר הביטחון להפעיל סנקציות פליליות ולהחיל את חוק שירות ביטחון חובה.

על פי דיווח של העיתונאי יאיר שרקי בערוץ 2, רק לאחר 2023 תידרש הקואליציה להאריך את החוק או לחילופין חוק שירות ביטחון יוחל על כולם.

שאר סעיפי החוק ככל הנראה לא ישונו באופן מהותי – ובראשם יעדי הגיוס שנקבעו, לפיהם בכל שנה יגדל מספר החרדים המשרתים כך שבשנת 2020 צפויים לשרת 15,000 חיילים חרדים על פני 3 מחזורי גיוס. בתום תקופה זאת, ב-2023 תידרש הכנסת להאריך את החוק, או שתוקפו יפקע ואז יונהגו סנקציות פליליות כיוון שחוק שירות ביטחון הרגיל יכול על כלל הצעירים במדינה, כולל החרדים.

יש לציין כי לפי שעה החרדים עומדים ביעדי הגיוס.

את מתווה החוק גיבשו בשבועות האחרונים שרת המשפטים איילת שקד, יחד עם שר הביטחון משה יעלון ונציגי המפלגות החרדיות.

החוק צפוי לעבור לאישור הממשלה בעוד שבוע ולאחר מכן יובא לאישור הכנסת.לפי ההסכם הקואליציוני, חברי הכנסת החרדים דורשים כי הוא יובא לאישור עוד לפני ההצבעה על תקציב המדינה.

בדברי ההסבר לתיקון הוסבר כי החוק הקודם עורר התנגדות עזה בקרב הציבור החרדי והוא איים לקטוע תהליך חיובי שהחל לפני קבלתו של עלייה מתמדת והדרגתית במספר המתגייסים מקרב ציבור זה, “אשר התחוללה ממילא מבלי שחרב חובת הגיוס התנופפה מעל ראשיהם” הוסבר.

חברי הכנסת של יש עתיד והפורום לשיוויון בנטל כינסו ביום רביעי דיון חירום נגד שינוי חוק הגיוס, והחליטו להקים אוהל מחאה נגד שר הביטחון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שתבינו למה אסרו כל גדולי ישראל ....
    06/11/2015 09:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שתבינו למה אסרו כל גדולי ישראל לתלמידי החכמים והחרדים ובעלי תשובה להתגייס לצבא, שראשיו מינים ונואפים ועובדי עבודה זרה, מטרתם של הערב רב בשלטון הכופרים ובראשי הצבא היא אחת, והיא רק להתיך אותנו ואת אחינו החרדים לדבר השם בכור ההיתוך של צה״ל וההוויה הישראלית שישראל כיום ולעשותינו לגוי חדש ולא יהודי עובד עבודה זרה כמותם של הציונות הכפרנית של הרצל ימ”ש בן גוריון ימ”ש וחבר מרעיו שם רשעים ירקב..

    מדיניות של אמונה כפירתית של כוחי ועוצם ידי ולאט לאט בתחבולה לקרר מהדת ואף להוריד מהדת ולחלן כפי שהצליחו בעורמה עם רוב העם והם אף לא מסתירים אפילו שזה מטרתם…

    ועלינו להלחם במסירת נפש ממש, במטרה נאלחה זאת ולהימנע מהתחברות איתם ועם דרכיהם האפיקורסות והשמד של ראשי הערב רב שבשלטון ובראש הצבא כור ההיתוך ליצירת הישראלי החדש לשיטתם שאין בינו לבין גוי כמעט כלום…

    והכל כפי שהזוהר הקדוש בפרשת נשא עמוד קכ״ה חזה שהם ישלטו עלינו בטרם בוא משיח צדקנו לנסות אותנו מי יהיה נאמן להשם יתברך וימסור נפש ומי לשלטון הערב רב שילחם בתלמידי חכמים [ובני ישיבה] וישניא אותם על העם בתחבולות ובמרמה שירחק העם מהתורה וחכמיה ויביא אותם לעוני ויגון ויצר להם.

    ומאידך הרשעים הארורים של ערב רב יחיו בעושר רב בלי יגון כי הם יהיו ראשי העם הדיינים גזלנים אוהבי שוחד כך כתב הזוהר הקדוש והם ישלטו עלינו לנסותו בגלות הקרויה גלות הערב רב שקשה מכל הגלויות כולם יחד !! שגדול המחטיאו מהורגו אמרו חזל … זה הבירור האחרון, כך קראו דברי כל גדולי ישראל בעניין שתדעו מהי דעת תורה בעניין זה הנוגע לנו לפני ביאת המשיח בב”א.