ברץ משלם את מחיר התבטאויותיו: יזומן לבירור אצל נתניהו

ראש הממשלה הבהיר היום כי עמדותיו של ברץ אינן מקובלות עליו, וכי הוא יוזמן לבירור: "הם אינם ראויים ואינם משקפים לא את עמדותיי ולא את מדיניות הממשלה" • ברץ עצמו התנצל הערב: "הדברים שפרסמתי נכתבו בקלות הדעת"
דוד ליבוביץ
כ"ג חשון התשע"ו / 05.11.2015 19:11

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום [חמישי] לפרסומים סביב התבטאויותיו של ד”ר ברץ, שמונה לראש מערך ההסברה הלאומי, והבהיר כי הם אינם מקובלים עליו, וכי ברץ יזומן לבירור בתחילת השבוע הבא. עד לבירור שיקיים ראש הממשלה, לא יובא מינויו של ברץ לאישור הממשלה.

“קראתי לראשונה את הדברים שפרסם ד”ר רן ברץ ברשת, לרבות על נשיא המדינה, נשיא ארה”ב ואישי ציבור בארץ ובארה”ב”, אמר נתניהו. “הם אינם ראויים ואינם משקפים לא את עמדותיי ולא את מדיניות הממשלה. ד”ר ברץ התנצל על הדברים, ביקש ללבן אותם בפגישה עמי וסיכמנו להיפגש עם שובי ארצה”.

ברץ עצמו התנצל על דבריו וכתב הערב בדף הפייסבוק שלו: “אני מתנצל על הדברים הפוגעניים שפרסמתי ברשת ביחס לנשיא המדינה, נשיא ארצות הברית ואישי ציבור נוספים. אני מצטער שלא עדכנתי את ראש הממשלה על דברים אלה קודם לכן. הדברים שפרסמתי נכתבו בקלות הדעת ולעתים גם בבדיחות הדעת, בשפה שמתאימה לרשתות החברתיות ולאדם פרטי. ברור לי היטב שבתפקיד ממלכתי יש להתנהג ולהתבטא אחרת. ביקשתי מראש הממשלה הזדמנות ללבן איתו את הדברים בימים הקרובים”.

הרצוג: “לבטל את המינוי”

כפי שפורסם היום יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבטל את מינויו של ראש מערך ההסברה הלאומי החדש, ד”ר רן ברץ, בעקבות התבטאויותיו נגד נשיא ארצות הברית ברק אובמה והנשיא רובי ריבלין.

“ראש ממשלת ישראל אמור להיפגש עם הנשיא אובמה ביום שלישי הקרוב. מה הוא יגיד לאובמה? ‘מיניתי ראש מערך הסברה חדש שקרא לך אנטישמי’? מה הוא יגיד לשר החוץ קרי? ‘מיניתי ראש מערך הסברה שכינה אותך ילד בן 12’?” שאל הרצוג.

ד”ר ברץ כתב לפני 10 ימים כי ד”ר רן ברץ כתב בפוסט לפני 10 ימים, כי “הנשיא ריבלין הוא דמות שולית כל כך שאין חשש לחייו”.

הוא גם התבטא כנגד נשיא ארה”ב ברק אובמה, שר החוץ קרי – והציבור החרדי.

“הוא זרק אותנו מתחת לגלגלי האוטובוס עם חיוך כובש. אז כן, בוז”, כתב ברץ על הנשיא האמריקני, ועל ג’ון קרי כתב: “מובטחת לו קריירה משגשגת באחד ממועדוני הסטדנאפ בקנזס סיטי, מוסול, או המתקן בחולות”.

על החרדים כתב: “האלימות השוכנת מתחת לפני השטח בעולם החרדי לא נעלמה, אלא פשוט ניצחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות