סערת מינוי ראש מערך ההסברה החדש • הרצוג: הוא חייב ללכת הביתה

יו"ר האופוזיציה קרא לנתניהו לבטל את מינויו של ד"ר רן ברץ: "אדם כזה שמתגולל על כל העולם, לא ראוי שיהיה ראש מערך ההסברה של ישראל" • שר הרווחה חיים כץ: "מי שכנראה לא חושב פעמיים לפני שהוא מתבטא נגד סמלי המדינה - לא ראוי להיות נציגה"
נחמן גור
כ"ג חשון התשע"ו / 05.11.2015 17:10

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, קרא היום (חמישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבטל את מינויו של ראש מערך ההסברה הלאומי החדש, ד”ר רן ברץ, בעקבות התבטאויותיו נגד נשיא ארצות הברית ברק אובמה והנשיא רובי ריבלין.

“ראש ממשלת ישראל אמור להיפגש עם הנשיא אובמה ביום שלישי הקרוב. מה הוא יגיד לאובמה? ‘מיניתי ראש מערך הסברה חדש שקרא לך אנטישמי’? מה הוא יגיד לשר החוץ קרי? ‘מיניתי ראש מערך הסברה שכינה אותך ילד בן 12’?” שאל הרצוג.

“אדם כזה שהשפיל את נשיא מדינתו האהוב, הסמל החשוב מכל שלנ ו- לא ראוי שיהיה ראש מערך ההסברה של מדינת ישראל ועל ראש הממשלה להימנע מלמנות אותו ולהבין שכל מעשה או מחדל יש לו משמעות על חיי כולנו. עליו ללכת הביתה, ומיד”.

גם שרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, יוצאת נגד מינויו של ד”ר רן ברץ לתפקיד.

“תפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי הינו רגיש ביותר”, אמרה גמליאל, “התבטאויותיו כנגד נשיא המדינה וגורמי ממשל אמריקאי פוגעות בסמלי השלטון שלנו ושל ידידתנו הגדולה ועלולות להתפרש כעמדה רשמית”.

השרה הוסיפה כי היא סומכת לחלוטין על שיקול דעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובטוחה שהוא ישקול שוב את שאלת מינויו של ברץ לתפקיד.

לדברים של גמליאל הצטרף גם שר הרווחה חיים כץ, שאמר כי יצביע נגד מינוי ברץ בממשלה. “מי שכנראה לא חושב פעמיים לפני שהוא מתבטא נגד סמלי המדינה – לא ראוי להיות נציגה”, אמר.

ראש מערך ההסברה לשעבר, יועז הנדל, אמר בראיון שהעניק לאילנה דיין בגלי צה”ל כי יתכן שהדברים דווקא משרתים את ראש הממשלה נתניהו.

“אני לא חושב שנתניהו מתלבט עכשיו, ויותר מזה אני חושב שכשיש סביבו רחש בחש תקשורתי אז להפך, זה מעודד אותו לאשר את המינוי”, אמר.

הוא הוסיף: “זה לא פוסט טוב. לא מבחינת נתניהו ולא מבחינת מדינת ישראל ולא מבחינת רן. אני חושב שאם הוא היה יודע ששם הוא הולך להיות – הוא לא היה מפרסם אותו”.

ד”ר רן ברץ כתב בפוסט לפני 10 ימים, על ריבלין כי “הנשיא הוא דמות שולית כל כך שאין חשש לחייו”.

הוא גם התבטא כנגד נשיא ארה”ב ברק אובמה, שר החוץ קרי – והציבור החרדי.

“הוא זרק אותנו מתחת לגלגלי האוטובוס עם חיוך כובש. אז כן, בוז”, כתב ברץ על הנשיא האמריקני, ועל ג’ון קרי כתב: “מובטחת לו קריירה משגשגת באחד ממועדוני הסטדנאפ בקנזס סיטי, מוסול, או המתקן בחולות”.

על החרדים כתב: “האלימות השוכנת מתחת לפני השטח בעולם החרדי לא נעלמה, אלא פשוט ניצחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות