הקרב על גלגלצ • מירי רגב: יוצאת למאבק ציבורי יחד עם “ידידי מרגי”

שרת התרבות תקפה את שר הביטחון על שאסר על מפקד תחנת גל"צ בה היא מבקשת לבצע רפורמות להיפגש עמה • מקורבי יעלון: "את הסיבובים הפוליטיים שלה שתעשה על מישהו אחר"
נחמן גור
כ"ג חשון התשע"ו / 05.11.2015 16:12

שרת התרבות מירי רגב פותחת סיבוב נוסף בקרב בינה לבין שר הביטחון יעלון על תחנת הרדיו גלגלצ.

“שר הביטחון שכח את האמירה שצה”ל הוא צבא העם, ושגלי צה”ל צריכה להביא לידי ביטוי את קולות כל החברה הישראלית”, תקפה רגב.

רגב ביקשה לבצע רפורמות בתחנת הרדיו הצבאית גלגלצ, אך שר הביטחון הנחה את מפקד גלי צה”ל ירון דקל להפסיק להיפגש עם רגב ולא לשלוח נציגים מהתחנה לפגישות עם משרד התרבות.

“אף אחד לא מתערב בפלייליסט בגלי צה”ל”, אמר יעלון בשיחות סגורות. “אני לא מתערב בזה, ואף אחד אחר לא יתערב בזה”.

אלא שרגב לא מתכוונת לוותר.

בצהריים היא כינסה מסיבת עיתונאים בלשכתה, בה התייחסה ליוזמה לפתוח תחנת רדיו חדשה, “אחות” לתחנת המוסיקה גלגל”צ, שתשמיע יותר שירים ישראליים ומזרחיים.

“את דעתי על גל”צ אמרתי מספר פעמים, ושמחתי לקרוא שגם הרמטכ”ל חושב שגלי צה”ל צריך להיסגר ושהיא לא צריכה להיות תחנה צבאית”, אמרה רגב, ומאוחר יותר כתבה בדף הפייסבוק שלה: “צה”ל הוא צבא העם, על הערך הזה גדלנו. לצערי, התחנה הצבאית גלגל”צ לא משקפת את הערך הזה, היא תחנה אליטיסטית מנותקת מהעם. בוועדת הפלייליסט אין ביטוי לרב-תרבותיות, אין ביטוי לפריפריה ואין ביטוי לז’אנרים השונים בחברה.

“אני הבטחתי לאומנים ולציבור שאלחם על צדק תרבותי גם כשידעתי שניצבת בפני מערכה לא פשוטה. לא תארתי לעצמי שדווקא שר הביטחון שאנשיו היו מעורבים בכל התהליך ובדיאלוג עם גלגל”צ, יתקע מקל במהלך ההיסטורי ובכך ינציח את העיוות התרבותי, את הפערים החברתיים ואת אי הצדק”.

רגב הבטיחה כי היא יוצאת למאבק ציבורי בשיתוף פעולה עם יו”ר ועדת החינוך, “ידידי יעקב מרגי, זאת משום שסוגיה שנוגעת לציבור, מכספי הציבור, ראוי שתידון בכנסת עם הציבור. שם נלחם על כך שתחנה צבאית בישראל תשמיע יותר מוזיקה ישראלית מלועזית ובוועדת הפלייליסט ישבו נציגים של כל הציבור בישראל”.

מקורב לשר הביטחון יעלון הגיב לדבריה של שרת התרבות: “את הסיבובים הפוליטיים שלה שתעשה על מישהו אחר, לא עלינו. היא יכולה לצעוק עד מחר, בנעשה בגלי צה”ל השרה רגב לא תתערב.

“היא השמיעה את דעותיה בפני מפקד התחנה, ובזה החגיגה הסתיימה. כותרות שתחפש במקומות אחרים”, אמר הגורם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות