הוגש כתב אישום כנגד המתכנן של הפיגוע ברחוב הגיא בעיר העתיקה

חיים טוויל
|
כ"ג חשון התשע"ו / 05.11.2015 11:57
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום כנגד עבד אל עזיז מרעי שיזם את הפיגוע בעיר העתיקה בו נרצחו הרב נחמיה לביא, ואהרן בנט הי”ד • “הנאשם רכש סכין ועודד את המחבל לרצוח יהודים” • “הרהר ברעיון לבצע בעצמו פיגוע דקירה רצחני דומה”

כתב אישום הוגש היום (חמישי) כנגד המחבל עבד אל עזיז מרעי, בן 21,  שיזם את הפיגוע ברחוב הגיא בחג סוכות, בו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי”ד.

על פי פרקליטות מחוז ירושלים, הנאשם סייע למחבל מוהנד חלבי לתכנן ולבצע את הפיגוע וליווה אותו בכל יום השבת – שבסופו רצח המחבל את בנט ולביא.

בכתב האישום מואשם אל עזיז מרעיי בשתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, עבירה של ניסיון רצח, ועבירות נוספות, בהן עבירת מימון טרור.

כך מתארת הפרקליטות את חלקו של אל עזיז מרעי: “הנאשם,  תומך ומחבל בארגוני החמאס וגופי טרור נוספים מזה מספר שנים. ולפני כחודש פנה מוהנד חלבי לנאשם, וביקש ממנו לסייע לו להיכנס לירושלים ולהתפלל במסגד אל אקצא.

הנאשם הסכים והשניים הגיעו לירושלים וניסו להיכנס להר הבית, אך נתקלו בסירוב הכוחות שהיו במקום. בהמשך לכך, מוהנד הביע זעם רב בפניו, והנאשם הציע לו לבצע פיגוע דקירה קטלני נגד יהודים.

 הנאשם רכש עבור מוהנד סכין, וסיכם עמו כי יבצע פיגוע דקירה קטלני נגד יהודים באמצעותה. מוהנד העביר לרשותו תעודות מזהות שהיו ברשותו ואת מכשיר הטלפון שלו והשניים נפרדו במילות עידוד.

סמוך לאחר מכן, רצח מוהנד באופן ברוטלי ואכזרי באמצעות הסכין את אהרון בנט הי”ד ונחמיה לביא הי”ד, ופצע באורח קשה את אדל בנט, אשתו של אהרון.

מששמע הנאשם בחדשות על תוצאות הפיגוע הרצחני, נשא תפילת הודיה. יום למחרת, הרהר ברעיון לבצע בעצמו פיגוע דקירה רצחני נוסף דומה לזה שביצע יחד עם מוהנד. יומיים לאחר מכן הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון”.

 הרב נחמיה לביא הי”ד, אב לשבעה ותושב העיר העתיקה, שמע את צעקותיה של אדל בנט שבעלה נרצח אף הוא, ירד עם נשקו להציל את פצועי הפיגוע. הוא נאבק עם המחבל עד שזה פגע בו בצורה אנושה, הרג אותו וחטף את נשקו.

 ההרוג הראשון, אהרון בנט, היה חייל בשירות סדיר בפרויקט שחר לשילוב חרדים בצה”ל. אשתו אדל נפצעה באורח קשה ובנו הפעוט נפצע קל. הם יצאו ברגל לתפילת ערבית של מוצאי החג בכותל המערבי ואז אירע הפיגוע שבסופו חוסל המחבל.