מתחם קבר יוסף שחולל לפני כשבועיים שופץ במבצע לילי סודי

שבועיים לאחר שהוצת על ידי פורעים פלסטינים הגיעו הלילה, במבצע בזק, מעל 50 אנשי שיפוץ ושיקום, בכדי לשפץ את המקום • יוסי דגן: "זה רגע היסטורי ומרגש. מצד שני לראות את ההרס הנורא. להגיע לכאן בחצות הלילה כגנבים בלילה, למקום שהוא ללא ספק שלנו, זו תחושה לא פשוטה"
חיים טוויל
כ"א חשון התשע"ו / 03.11.2015 08:31

שבועיים לאחר שהוצת על ידי פורעים פלסטינים יצאו הלילה, במבצע בזק, רבנים וקציני צה”ל, מעל 50 אנשי שיפוץ ושיקום, פועלים וקבלנים לקבר יוסף, בכדי לשפץ את המקום.

למקום הגיעו צבעים, מסגרים, אנשי אבן ושיש, חשמלאים, עובדי גינון ונקיון. וביצעו בחמש שעות פעולות שהיו צריכות לקחת שבועות, ובמבצע הנדסי מורכב, חידשו את מצבת השיש, צבעו, ניקו וחידשו את המקום.

עם הפועלים נכנסו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שיזם את השיפוץ, סגנו דוידי בן ציון, הרב אליקים לבנון רב השומרון, רב ישיבת מכון מאיר הרב שמעון בן ציון, מח”ט שומרון – אל”מ שי קלפר, קצין הגמ”ר שומרון – רס”ן אליצור טרבלסי, מנכ”ל חברת הר כביר שביצעה את השיפוץ – יצחק סקאלי, ואנשי מנהלת המקומות הקדושים בשומרון.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, אמר: “זה רגע היסטורי ומרגש. שמחה ועצב משמשים בו בערבוביה. מצד אחד אנחנו זוכים עם חיילי צה”ל, עם קציני צה”ל, אנשי מועצה אזורית שומרון נציגיה של מדינת ישראל הרשמית, לתקן ולו במעט, את הנזקים האיומים של הברבריות של הרשות הפלסטינית שהשחיתו מקום כל כך קדוש לעם היהודי, ונכס בעל חשיבות הסטורית לאנושות כולה.

“לראות את החיילים, את אנשי הר כביר, עובדים כאן שכם אל שכם בוודאי שזו התרגשות גדולה, וגם קצת תיקון של החרפה הלאומית שקרתה כאן לפני שבועיים.

“מצד שני לראות את ההרס הנורא. להגיע לכאן בחצות הלילה כגנבים בלילה, למקום שהוא ללא ספק שלנו, זו תחושה לא פשוטה.

“אני קורא לממשלת ישראל לאזור גבורה לממש את הריבונות בצורה מלאה על המקום הקדוש הזה. שאפילו על פי הסכמי אוסלו הנוראיים צריך להיות בשליטת ישראל”.

הרב  אליקים לבנון רב השומרון שנכח גם הוא באירוע אמר בהתרגשות: “ויישאני רוח ואשמע אחרי קול רעש גדול. זה הרעש שאנחנו שומעים כאן וזו רוח גדולה רוח חדשה שאנחנו מניפים כאן ברגעים האלה. לכבודו של יוסף הצדיק. הזכות היא שלנו שאנחנו באים לקומם את קברו של יוסף הצדיק בעה משיח בן יוסף חי, עוד יוסף חי, ואנחנו רואים עין בעין איך הרוח הזו מתעוררת.

“והרעש הגדול של קולות העשייה כאן הוא הרעש של הרוח הגדולה שמרימה אותנו, מרימה את עם ישראל כולו, ובעה עם ישראל יקום לתחייה אחרי הערב הזה זה יהיה סימן לתקומה גדולה לעם ישראל”.

במועצה מציינים כי המקום יהיה פתוח למתפללים בשבועות הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות