שלושה פצועים, שניים מהם באורח קשה, בפיגוע דקירה בראשל”צ

מחבל מחברון שלף סכין ברחוב הרצל בראשל"צן והחל לדקור עוברים ושבים: קשישה בת 80 וגבר חרדי בן 31 מבני ברק, נפצעו באורח קשה, צעיר בן 27 נפצע קל • הפצועים פונו לבית חולים אסף הרופא • צפו בתיעוד מהזירה
חיים טוויל
כ' חשון התשע"ו / 02.11.2015 15:27

גל טרור ללא הפסקה: שלושה בני אדם נפצעו אחר הצהריים (שני) בפיגוע דקירה שאירע בשתי זירות במרכז ראשון לציון – אחת ברחוב הרצל ליד התחנה המרכזית והשנייה ברחוב תרמ”ב הסמוך.

בפיגוע נפצעו גבר חרדי כבן 31 שנדקר ככל הנראה בתוך אוטובוס קו 83 ונפצע באורח קשה; אישה כבת 80 שנדקרה בפלג גוף עליון ונפצעה באורח קשה, וצעיר כבן 27 שנפצע באורח קל בגפיים.

הפצועים פונו על ידי כוחות ההצלה לבית החולים אסף הרופא.

לפי שעה יש מרדף אחרי סייען שעזר למחבל להגיע לאזור. כוחות משטרת ראשון לציון פתחו במצוד אחריו.

על פי הדיווח, המחבל ניסה להתבצר בתוך אחת החנויות הסמוכות עד שאזרחים השתלטו עליו והעבירו אותו לידי משטרת ישראל.

חובש בכיר במד”א יוני אוחיון ופאראמדיק מד”א אופיר פרנטקי שהגיעו למקום סיפרו: “כשהגענו למקום ראינו ברחוב הרצל סמוך למאפיה אישה כבת 80 שוכבת על המדרכה כשהיא בהכרה וסובלת מפצע דקירה מדמם בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותה לבי”ח אסף הרופא שמצבה מוגדר בינוני-קשה”.

פיגוע, ראשל"צ

פאראמדיק מד”א ניר בבאי, שטיפל בפצוע נוסף סיפר: “על המדרכה ישב צעיר כבן 26 שסבל מפצע דקירה ברגל, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים”.

פצוע קשה נוסף טופל בתוך אוטובוס.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי המחבל, תושב חברון בן 19, הגיע לרחוב הרצל והחל לדקור אזרח בצומת רחוב תרמ”ב, המשיך על המדרכה ודקר אישה על המדרכה, נכנס לחנות בגדים ודקר אדם נוסף.

אישה שהיתה בחנות הבגדים סגרה על המפגע את דלת החנות ואזרחים השתלטו עליו. צוות אופנועים של סיור תחנת ראשל”צ שהגיע אל המקום מנע מהאזרחים לתקוף אותו.

זירת פיגוע הדקירה בראשון לציון • צילום: מדברים תקשורת

מוקדם יותר היום שני מחבלים ניסו לדקור ישראלים במעבר ג’למה. כוח מגדוד הסיור המדברי שהגיע הבוקר לתחנת דלק הסמוכה למעבר ג’למה מצפון לג’נין זיהה שני חשודים. הכוח ניגש לבדוק את אותם והותקף ע”י אחד מהם באמצעות סכין. החיילים פתחו בנוהל מעצר חשוד לעבר החוליה. אחד המחבלים נורה ומת מפצעיו וחברו נעצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לחזק הצניעות מיד
    02/11/2015 16:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הרב שלמה אבינר אמר: “בת המתגייסת לצה”ל תורמת לחורבן המדינה” כי גיוס בנות דתיות לצה”ל נובע מטשטוש ההבדל בין אלילות לבין עבודת ד’. ומוסיף “בת המתגייסת לצה”ל בטענה שהיא רוצה לתרום, אכן תורמת – לחורבן המדינה” אותה סיבה שיש יותר ויותר בנות – וגם בנים – שלא מקפידות על הלכות צניעות. אין בזה שום הפתעה. זו לא בעיה נקודתית אלא בעיה כוללנית, הקשורה להבנת מטרתו של האדם בעולמו: האם מרכז החיים הוא האדם או רבונו של עולם. זה ההבדל בין אלילות לבין עבודת ד’. הצבא אינו אידיאל עצמי ועצמאי. אידיאל עצמי ועצמאי לא קיים, הוא גם הופך למין ועבודה זרה.

    לפני יותר מ-3000 שנה ניתנה תורה ואפשר לדעת מה רצון ד’. יש תורה שבכתב ויש תורה שבעל פה ויש חכמי דור ודור. מי שלומד סוף גמרא קידושין רואה מה הדרכת ד’ לגבי צניעות ואז הוא מבין תוך רגע שגיוס בנות הוא נגד הלכות צניעות. וכפירה בקב”ה בפועל. גם בטבת תשע”ד היתה החלטה אחרונה: “מועצת הרבנות הראשית אוסרת גיוס בנות לצה”ל בכל צורה שהיא, וממשיכה את מסורת ההלכה של כל הרבנים לשעבר שאסרו זאת” ומלבד האיסור של גיוס בנות לצבא כשלעצמו, הוא גורר עוד איסורים רבים. יהי רצון שכל בנות ישראל תלכנה בדרכי הנביאות, מדרגה אחר מדרגה, כפי הסדר של ספר מסילת ישרים.

    אגב, מי מאוד רצה גיוס בנות זה הרשע אדם הרע בן גוריון, ימחיהו השם, אבל לאו דווקא מסיבות בטחוניות אלא מפני שהצבא גם צריך לחנך לחברה בריאה, ולדעתו חברה בריאה היא ערבוב בנים ובנות זנות ומינות אפילו בגלוי בלי שום בושה וד”ל.

    ואנחנו אומרים שמשה רבנו בשם ד’ היה מחנך גדול יותר ממנו, והוא לימד אותנו לא לערבב בנים ובנות כלל וכלל. ערבוב בנים ובנות אסור 100% מהתורה, ואין שם חולקים על דין זה. וגיוס בנות מביא למצב של גילוי עריות ר”ל.