לופוליאנסקי לא ישלח לכלא? מצב בריאותי קשה יפטור ממאסר

שרת המשפטים והיועץ המשפטי מקדמים תיקון לחוק הבניית שיקול הדעת בענישה, שיאפשר לבית המשפט להקל על נאשמים גם בשל נסיבות חיצוניות שאינן קשורות לעבירה - כמו מצב בריאותי קשה וגיל מתקדם
אליעזר היון
כ' חשון התשע"ו / 02.11.2015 12:33

האם הצדק הציבורי ייעשה, ואורי לופוליאנסקי לא ישלח לכלא בסופו של דבר?

שרת המשפטים, איילת שקד, והיועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, מקדמים תיקון לחוק הבניית שיקול-הדעת בענישה, שיאפשר לבית המשפט לחרוג ממתחם העונש ההולם, בין היתר בהתקיים נסיבות אישיות חריגות כגון מחלה קשה או גיל מבוגר.

בתזכיר החוק שפורסם אתמול נאמר: “החוק במתכונתו הנוכחית מחייב את בית המשפט לקבוע את מתחם הענישה לפי עיקרון הגמול, ומאפשר לגזור את דינו של נאשם בחריגה לקולה ממתחם זה רק מטעמי שיקום.

“את הנסיבות האישיות ניתן לשקול בתוך המתחם בלבד. בכך, החוק מגביל עד מאוד את יכולתו של בית המשפט להתחשב בנסיבות אלה ולתת מענה צודק וראוי יותר גם למקרים מעין אלה. התיקון המוצע ירחיב את שיקול-הדעת של בית המשפט ויאפשר לו להתחשב בנסיבות שכאלה כדי למנוע עיוות דין”.

על פי התיקון החדש יוכל בית המשפט לחרוג ממתחם העונש ההולם, כאשר מצבו הבריאותי של הנאשם או גילו המתקדם, עשויים להוות פגיעה נוספת קשה.

עד כה, ניתן היה לחרוג מהעונש רק משיקולי שיקום או משיקולים הקשורים לעבירה. על פי התיקון כאמור, גם אלמנטים נוספים כמו בריאות וגיל יהוו שיקול במתן גזר הדין.

התיקון, אם יתקבל, עשוי להועיל למספר נאשמים שמצבם הבריאותי – קשה. מלבד אורי לופוליאנסקי הסובל ממחלת הסרטן, הוזכרו שמותיהם של בנימין בן אליעזר המטופל בדילאזיה וצבי בר ראש עיריית רמת גן לשעבר, שחצה את שנתו ה-80.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות