הגר”מ מאזוז: רצח בני הזוג הנקין הי”ד – עונש על מצעד הגאווה

יוני גרין
|
כ' חשון התשע"ו / 02.11.2015 10:11
ידידים ובני משפחה השתתפו אמש בירושלים באזכרה מרגשת לרגל ה’שלושים’ של בני הזוג הנקים הי”ד, שנרצחו בחול המועד סוכות • הגר”מ מאזוז: “צריך להיזהר מלעלות להר הבית, ולא לעשות זאת בכוח, צריך להיזהר מלהתגרות באומות”

ידידים ובני משפחה השתתפו אמש (ראשון) במלון רמדה בירושלים ב’שלושים’ של בני הזוג הרב איתם ונעמה הנקין הי”ד, שנרצחו בחול המועד סוכות בפיגוע ליד איתמר, לנגד עיני ארבעת ילדיהם.

הילדים – מתן בן 9, ניצן בן 7, נטע בת 4 ואיתמר התינוק עברו לגור בבית סבם וסבתם חנן והילה ערמוני ביישוב פדואל.

במהלך האזכרה, בה השתתפו גם מתן וניצן, תיארה ערמוני את המורכבות הכרוכה בגידול ארבעת היתומים, ואמרה: “הילדים ניצלו בזכות מעשה הגבורה של אביהם האמיץ”.

אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי הי”ד שנרצח בפיגוע ירי לפני כחצי שנה, ניגן באזכרה וריגש את המשתתפים.

באזכרה נשאו דברים ההורים, קרובים, הראשל”צ ורבה של ירושלים הגרש”מ עמאר, הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג, רב היישוב מיתר הרב משה ביגל, וחברים.

במהלך האירוע, אמר הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ ומנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’ – לפי דיווח באתר וואלה – כי “צריך להיזהר מלעלות להר הבית, ולא לעשות זאת בכוח, צריך להיזהר מלהתגרות באומות”.

באשר לסיבת הרצח של בני הזוג הי”ד, אמר הרב מאזוז, שהעניק הסכמה לספרו של הרב איתם הי”ד העומד לראות אור בקרוב: “עלינו להיזהר ממעשי סדום ועמורה שהתרבו בשנה האחרונה. מצעד הגאווה? איזו גאווה זה להילחם בטבע, להילחם בקדוש ברוך הוא? על זה בא העונש”.

מחקירת המשטרה עולה, כי לאחר הירי הראשוני שגרם לעצירת המכונית, הגיחו המחבלים משני כיוונים נפרדים של הרכב, כדי לוודא הריגה. איתם הי”ד, שככל הנראה נפצע מהצרור הראשון, יצא מהמכונית והחל להיאבק עם אחד מהם.

המחבל האחר, שהגיע מהצד השני של הכביש, ירה לעבר גבו של איתם, אך פגע בטעות בחברו ופצע אותו. המחבל הפצוע נפגע בידו ואקדחו, שנמצא בזירת הפיגוע – הוביל ללכידת המחבלים.

בעקבות פציעת המחבל נמלטו המחבלים מהמקום ולא פגעו בילדים.