פעיל הר הבית שטען “הלבוש החרדי גורם לפיגועים” – הורחק בצו מנהלי

דב מורל, פעיל הר הבית, הורחק מירושלים בצו מנהלי לחצי שנה • לאחר שמסרו לו השוטרים את הצו, קרע אותו מורל אל מול עיניהם והודיע כי לא יציית לו • חוננו: "מוסלמים מסיתים לרצח באופן חופשי ויהודים מורחקים" • לפני כשלושה שבועות פרסם מורל סרטון היתולי נגד החרדים
חיים טוויל
י"ט חשון התשע"ו / 01.11.2015 10:49

 דב מורל, בן 21 מהיישוב טלמון שבבנימין, פעיל בתנועת חוזרים להר, הורחק הלילה  בצו מנהלי מירושלים לחצי שנה. 

בלשי משטרה הגיעו לפנות בוקר לביתו של מורל ומסרו לו צו חתום בידי אלוף פיקוד העורף יואל סטריק, המורה על הרחקתו מירושלים לתקופה של חצי שנה, וכן על איסור יצירת קשר עם כ-30 צעירים יהודים.

הצו יוצא ללא משפט וללא ראיות, והנימוק הלקוני שנכתב בראשו הוא: “הבטחת בטחון המדינה, שלומו של הציבור וקיומו של הסדר הציבורי”.

לאחר שהקריאו לו השוטרים את הצו ומסרו לו אותו, קרע אותו מורל מול עיניהם והצהיר כי הצו מנוגד לתורה ולקב”ה ולכן לא ישמע לו.

יצוין כי  הצו מסתיים בליל הסדר, שעות ספורות לאחר מועד הקרבת קורבן פסח, צעד אותו מונעת המשטרה מדי שנה.

לדברי מורל, הדבר מעיד על כך שמטרת הצו למנוע את פעילותו למען הר הבית. לדבריו, איסור יצירת הקשר נועד להפריע לו להפעיל דף פייסבוק בשם ‘רוצים מדינה יהודית’.

בחודשים האחרונים איימו אנשי המחלקה היהודית בשב”כ על מורל, על רקע פעילותו למען עליית יהודים להר הבית, והוא אף נעצר לפני מספר שבועות בחשד שבירך “ברכת שהכל” על מים בהר הבית. מאז שנעצר בגין הברכה נאסרה עליו, ללא נימוק, הכניסה להר. כעת, כאמור, נמסר לו הצו המנהלי.

בארגון חוננו המייצג את מורל אומרים בתגובה: “אנו מגנים את הוצאת הצו המנהלי ללא משפט וללא נימוק בצעד הפוגע קשות בזכויותיו של דב מורל.

“רק בשבוע שעבר נחשף כי שייח’ מוסלמי ממשיך להסית לפגיעה ביהודים מתוך הר הבית באין מפריע, מה שלשיטתו של אלוף פיקוד העורף כנראה לא עונה להגדרה ‘פגיעה בסדר הציבורי’, וכעת אנחנו רואים במה מערכת הביטחון עסוקה – הוצאת צו הרחקה ליהודי הפועל באופן גלוי וחוקי למען הר הבית”.

מתנועת ‘חוזרים להר’ נמסר כי היא מגנה את הוצאת הצו לפעיל התנועה: ״שימוש בצווים מנהליים בתגובה לקמפיין ‘נעצרת ניצחת’, מהווה קו אדום במאבק נגד פעילי המקדש.

“כל שימוש בהרחקות כנגד יהודי בגלל פועלו בענייני הר הבית והמקדש הינה הכרזת מלחמה בכל מי שדורש את זכויות היהודים בהר. אנו לא נירתע, נגביר את הפעילות, ונמשיך ללא הרף את המאבק על הר הבית״.

מלחמת הסירטונים

דב מורל היה מעורב לפני כשלושה שבועות ב’מלחמת סרטונים’ ברשתות החברתיות סביב שאלת העלייה להר הבית, ועל הקשר האפשרי בין האיסור שהוציאה הרבנות הראשית, לגל הטרור השוטף את ארץ הקודש.

בסרטון הראשון הצטלם יעקב חיים לחייאני, בחור חרדי, על רקע הכרזה של הרבנות הראשית בעיר העתיקה, לפיה חל איסור הלכתי לעלות להר הבית – כשהוא אומר: “הקריאה הזו מופנית לבנט ומרזל וחבר מרעיו, כל הרשעים, והג’ינג’י הזה, שמתסיסים. כתוב כאן הודעה ואזהרה, שאסור לפי דין תורה לעלות להר הבית, על החתום הרבנות הראשית לישראל.

“בא הג’ינג’י באו כל מיני פושעים וחטאים והחליטו שמותר להיכנס לפה, למקום הקדוש הזה. אסור להיכנס לכאן, זו הלכה, זו דעת תורה. באו לכאן המזרחניקים, לא כולם לא רוצה להכליל, והחליטו שהמקום הזה כל אחד יכול להיכנס.

“אני פונה אליכם רשעים ארורים. תפסיקו לבא למקום הזה, תבואו לכותל תתפללו. רוב הבלגן שיש היום זה בגלל הרשעים האלה, והכל התחיל בגלל הג’ינג’י הזה. יש דין שמים, יכול להיות שיקבלו מכה שאחריתו מי ישורנו. כתוב שאסור להיכנס לפי דין תורה, אז הג’ינג’י הזה, וברוך מרזל, ואיתמר בן גביר, ומיכאל בן ארי, כבר יש להם תורה חדשה”.

צפו:

הסירטון, שהופץ ברשתות החברתיות, הגיע עד לדף הפייסבוק של אל-אקצה. שם הגדילו לעשות ואפילו הציגו תרגום באנגלית למלל – והסרטון הפך ללהיט.

כתגובה הפיץ דב מורל סרטון על אותו משקל, בו הצטלם על רקע מודעה האוסרת, כביכול, לבישת חליפה וכיפה שחורה – כפי שבהחרדים מתלבשים.

מורל נראה מבקש מן המצלמה להתקרב, ומקריא מתוך המודעה הפיקטיבית כי אסור על פי דין תורה ללבוש כיפה שחורה וחליפה, על החתום הרבנות הראשית לישראל.

“אני קורא לכל אותם רשעים ארורים לכל אותם גפני ודרעי. רוב הפיגועים והבלגן שיש פה הם בגלל ההתגרות הזו הערבים לא יכולים לשתוק על זה ואחר כך שוחטים אותנו. יש פה דין תורה ובאים אותם רשעים ארורים ולא מקשיבים לדין תורה הזה. אני קורה להם להפסיק עם זה”, אמר מורל.

צפו:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דחוף לקחת אותו לרופא
    01/11/2015 10:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. רפואה שלמה בקרוב