בית משפט העליון דחה את בקשת משה קצב למשפט חוזר

הנשיא לשעבר, המרצה 7 שנות מאסר, ביקש משפט חוזר בטענה לעיוות דין • העליון קבע: ניתן להרשיע מעל לספק סביר גם כשלא ניתן להוכיח כל פרט ופרט
יוני גרין
י"ט אייר התשע"ד / 19.05.2014 14:02

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, המרצה עונש מאסר של 7 שנים, לא יזכה למשפט חוזר. כך קבע היום (שני) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, שדחה את בקשת קצב למשפט חוזר.

בית המשפט העליון קובע כי ניתן להרשיע אדם בביצוע עבירה מעבר לכל ספק סביר, גם במקרים שבהם “לא ניתן להוכיח תמונה מלאה ושלמה של האירועים”, וכש”לא ניתן להוכיח כל פרט ופרט של סיפור המעשה”. לקביעה זו עשויה להיות השלכה גם לגבי הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הולילנד.

שופטי בית המשפט המחוזי הרשיעו את קצב בדצמבר 2010  בכל העבירות בהם הואשם, וגזרו עליו 7 שנות מאסר. בנובמבר 2011 דחה בית המשפט העליון פה אחד את ערעורו של קצב, והוא החל לרצות את מאסרו זמן קצר אחר-כך.

במאי 2012 הגיש קצב בקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב בבית המשפט העליון, ואולם גם בקשה זו נדחתה על-ידי השופטת אסתר חיות. באוקטובר 2013 הגיש קצב, באמצעות סנגורים חדשים, עורכי הדין יהושע רזניק וציון סהראי, בקשה למשפט חוזר, בטענה כי סבל מ”עיוות דין” שהוביל לתוצאה מרשיעה במשפטו, אף שהיה צריך לזכותו מחמת הספק. הפרקליטות, מצידה, התנגדה לבקשת קצב למשפט חוזר וטענה כי לא כל פרט בעבירה צריך להיות מוכח מעבר לספק סביר.

השופט הנדל קיבל את עמדת הפרקליטות והחליט לדחות את הבקשה, תוך שקבע כי אין חובה להוכיח כל פרט ופרט בסיפור המעשי הפלילי, כדי לקיים את כל יסודות העבירה ולהביא להרשעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות