נכנס לכלא: בית המשפט דחה את הערעור שהגיש ראאד סלאח

חיים טוויל
|
י"ד חשון התשע"ו / 27.10.2015 15:43
נדחה ערעורו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית: נשלח לכלא בגין דברי הסתה שנשא ב-2007 • יירצה 11 חודשי מאסר החל מה-15 בחודש הבא • הגיב: “נמשיך להגן על אל-אקצא. אנחנו ננצח” • ליברמן: “למצות עימו את הדין על כל פשעיו עד 2015 ולהכניס אותו למאסר עולם”

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את ערעורו של השייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, על 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות  בדרשה שנשא בשנת 2007.

סלאח יתייצב בשערי הכלא ב-15 בנובמבר, כדי להתחיל לרצות את עונשו.

לאחר דחיית הערעור אמר סלאח: “ירושלים היא תחת כיבוש. ברוח ודם נפדה את אל-אקצא. נמשיך בדרכנו להגן על אל-אקצא. אנחנו ננצח”.

כוחות יס”מ נערכו מחוץ לאולם לצד עשרות מתומכיו, מחשש למהומות בעקבות הכרעת בית המשפט.

סלאח נחשב לאחד ממובילי ההסתה נגד ישראל, ובעקבות פעילותו פועל ראש הממשלה בנימין נתניהו להוצאת התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק.

לפני כשבועיים ניסה סלאח לצאת לטורקיה, אך הדבר נמנע ממנו ברגע האחרון, בשל צו עיכוב יציאה מהארץ עליו חתם שר הפנים סילבן שלום.

בנאום ההסתה שבגינו נשלח סלאח לכלא, הוא אמר בעיר העתיקה בירושלים: “הרגעים הכי יפים שלנו הם כשנפגוש את אלוהים כשהידים באל-אקצא”.

הוא הוסיף כי הוא מייחל לכך שרחובות ירושלים “יטוהרו מדמם של החפים משפע אשר התירו את דמם והוציאו את נשמת חיילי הכיבוש הישראלי, אשר כובשים את מסגד אל-אקצא המבורך”.

ח”כ אביגדור ליברמן הגיב בדף הפייסבוק שלו: “ראאד סלאח ייכנס ל-11 חודשים בכלא על נאום הסתה שנשא ב-2007. צריך למצות עימו את הדין על כל פשעיו, עד 2015 ולהכניס אותו למאסר עולם”.