אישום נגד הדוקר מדימונה: ניסיון רצח • בן גביר: “איבדו את הצפון”

שי וייספיש
|
י"ג חשון התשע"ו / 26.10.2015 15:19
כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון לרצח, חבלה חמורה, ופציעה בנסיבות מחמירות על רקע גזעני • בן גביר: “במקרה של רוצחי אלכס לבלוביץ הי”ד הפרקליטות ייחסה להם עבירת הריגה. מבקשים לערוך לו משפט ראווה”

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שני) לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד נער בן 17 מדימונה, שפגע לפני כשבועיים, באמצעות סכין, בארבעה בני אדם ממוצא בדואי וערבי על רקע גזעני – בדימונה.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון לרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ופציעה בנסיבות מחמירות על רקע גזעני.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, בתאריך 9.10.15, סמוך לפני השעה 08:30 בבוקר, גמלה בליבו של הנאשם החלטה לגרום למותם של אנשים ממוצא ערבי.

לצורך כך, הצטייד הנאשם ב-5 סכינים, וכן במברג ובמפתח שוודי ובהמשך יצא מביתו, איתר אדם ממוצא ערבי, עובד נקיון של עיריית דימונה, שעבר ברחוב עם עגלה ומטאטא, רץ לעברו עם סכין, דקר אותו מספר דקירות ונמלט מהמקום, כשהוא השאיר את הסכין נעוצה בגבו של העובד.

הנאשם חזר לביתו, התקשר למוקד המשטרה ודיווח כי הרג מחבל.

זמן קצר לאחר מכן, יצא הנאשם פעם נוספת מביתו וליד בית ספר תיכון בעיר, רץ עם סכין שלופה לעברם של שני עובדי בניין מטעם העירייה שעבדו סמוך לבית הספר, וכן לעברו של עובר אורח נוסף, דקר אותם מספר דקירות ונמלט.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

עורך דינו של הנאשם, איתמר בן גביר, אומר בתגובה: “הפרקליטות איבדה את הצפון. אין שום הסבר איך במקרה של רוצחי אלכס לבלוביץ הי”ד הפרקליטות ייחסה להם עבירת הריגה, ואילו במקרה כאן מדובר בניסיון רצח.

“התחושה היא של מדיניות אפליה וגזענות, רק לאור העובדה שהצעיר יהודי ובפרקליטות מבקשים לערוך לו משפט ראווה”.

עורך דין בן גביר תקף גם את העובדה שעד ליום זה לא יושמה החלטת בית המשפט לשלוח את הצעיר להסתכלות, וטען כי בפרקליטות ביזו את בית המשפט.