מרגי: “פרוש כשל, מוביל עם מנהלי המוסדות אפליה פושעת”

יו"ר ועדת החינוך תקף את אפליית הבנות הספרדיות בסמינרים באלעד: "אין שם לא חמלה ולא רגישות, יש שם אטימות. יש שם ערלת לב של האיש שעומד בראש המערכת" • מרגי לבנט: "לשלול סמכותו של ישראל פרוש כראש רשות החינוך המקומית"
נחמן גור
י"ג חשון התשע"ו / 26.10.2015 14:41

ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח”כ יעקב מרגי, קיימה הבוקר (שני) דיון על אפליית הבנות הספרדיות בעיר אלעד.

מאז תחילת הלימודים לאחר חגי תשרי, מחרימות תלמידות כיתה ט’ בסמינר ‘דרכי חנה זלזניק’ את הלימודים, לאחר שוועדת ערר של משרד החינוך כפתה לפני יום כיפור על הנהלות הסמינרים לקבל 9 תלמידות ספרדיות, שראש העיר ישראל פרוש שיבץ בסמינר החדש של המרא דאתרא הגר”מ מלכה.

בהנהלת ‘זלזניק’ טוענים כי הורי התלמידות, הם שהחליטו על השבתת הלימודים.

התלמידות לומדות בבתים פרטיים, בעוד ארבע התלמידות ששובצו בסמינר על ידי משרד החינוך הן היחידות שמתייצבות בכיתה.

בסמינר ‘לדעת חכמה’ – שם שובצו 5 תלמידות מתוך ה-9 – מתקיימים הלימודים כרגיל.

ח”כ יעקב מרגי תקף בדיון מעקב שהתקיים בעקבות כך את מנהלי שני הסמינרים, על כך שהם מפירים את ההחלטה של משרד החינוך לקבל את הבנות הספרדיות.

בהמשך יצא מרגי במתקפה חריפה נגד ראש העיר אלעד ישראל פרוש ומנהלי המוסדות, וטען כי הם שמובילים יחד את האפליה כנגד התלמידות הספרדיות.

האב שלמה מיארה העיד בוועדה: “הבת שלי לא שובצה לסמינר בגלל שיקולים פוליטיים. לאחר קביעת ועדת הערר היא שובצה, אבל כעת ועד ההורים השבית את הלימודים בבית הספר. משרד החינוך לא עושה כלום ומרים ידיים”.

עוד סיפר האב כי במוסד חינוך אחר התלמידות הספרדיות לומדות לבד בכיתה ואילו יתר התלמידות לומדות בבתים פרטיים.

בתגובה לדברי נציגת עיריית אלעד, דבורה בידרמן, שאמרה כי הבנות טופלו ברגישות, אמר היו”ר מרגי: “אני אומר לך, ואני אדם שקול וזהיר, אין לי אלא להסיק מסקנה אחת: ראש עיריית אלעד כשל, מוביל ביחד עם מנהלי המוסדות את האפליה הפושעת בבנות האלו. הייתי אומר לך מה אני מצפה שיקרה כדי שבן אדם כזה יגלה קצת רגישות לחברה. 

“אין שם לא חמלה ולא רגישות, יש שם אטימות, וסליחה שאת הכתובת שחוטפת ממני. אין שם חמלה, אין שם רגש, יש שם ערלת לב של האיש שעומד בראש המערכת”.

נציג משרד החינוך בדיון עו”ד לירון ספרד, מסר שהמשרד פועל בכל הדרכים האפשרויות לשיבוץ התלמידות.

לדבריו, התקיימו ועדות ערר שהפנו תלמידות לשיבוץ במוסדות המבוקשים על ידן. השבוע, אמר עו”ד ספרד, בית המשפט יידון בעתירה מנהלית נגד בתי הספר שסירבו לשבץ את הבנות.

עם תום הדיון אמר מרגי כי הוועדה רואה בחומרה את הסלחנות של משרד החינוך והאגף החרדי במשרד החינוך כלפי מועצת אלעד בנושא האפליה החמורה כלפי התלמידות הספרדיות. “יש בכך שיתף פעולה נואל של העירייה עם מוסדות החינוך המפלים”, אמר.

הוועדה קראה למשרד החינוך לא להעניק רישיונות למוסדות חינוך מפלים וכן קרא לשר החינוך לשלול את סמכותו של ראש מועצת אלעד כראש רשות החינוך המקומית ולמנות ממונה חינוך חיצוני.

 עוד אמר, כי ישיבת המעקב הבאה תתקיים בשיתוף הוועדה לביקורת המדינה, וכי אם לא תהיה ברירה וראשי הסמינרים החרדיים ימשיכו להדיר תלמידות ספרדיות מהלימודים, הוא יעתור לבג”צ כנגד משרד החינוך שלא כופה את החלטתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות