עשרות אלפים בלי חשמל. ובחברה? מאבק בין ההנהלה לעובדים

בחברת החשמל מתנהל מאבק בין ההנהלה לוועד העובדים שפתחו בשביתה, ואת המחיר משלמים עשרות אלפי בני אדם המנותקים מחשמל שעות ארוכות • ההנהלה: העובדים נוקטים ב"שביתה איטלקית"
אליעזר היון
י"ג חשון התשע"ו / 25.10.2015 23:55

מה קורה בחברת החשמל? רבבות איש מנותקים, במזג אוויר חורפי, מאספקת הזרם מאז שעות הבוקר – ובחברת החשמל מתנהל קרב בין ההנהלה לוועד העובדים.

בוועד מאשימים את ההנהלה בכך שהמצב הנוכחי הוא “תוצאה של ניהול כושל והזנחה פושעת של מדינת ישראל בכל הקשור למשק החשמל במשך 15 שנה”.

בהנהלה פנו לבית הדין לעבודה והאשימו את העובדים בכך שהם נוקטים “שביתה איטלקית”.

יישובים רבים מנותקים מחשמל בהם רעננה, כפר סבא, נתניה, מכמורת, הוד השרון, יישובי השרון, רחובות, נס ציונה, פתח תקווה, חדרה, עפולה והאזור, בני ברק ואזורים מסוימים בתל אביב ובירושלים.

ראשי הרשויות הביעו זעם על ניתוקי החשמל: “כל מערכות החשמל לא עובדות, התושבים בחוסר ודאות לגבי תיקון התקלה, צרכיהם הבסיסיים נפגעים וכל מערכות התקשורת לא עובדות”, אמר ראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל.

ראשי הרשויות קובלים על כך שחברת החשמל עדיין לא עברה ל’מתכונת חירום’, למרות מזג האוויר החורפי השורר בחוץ.

“תושבים רבים עדיין נמצאים ללא חשמל למרות הפניות הרבות שלנו ושל התושבים לחברת החשמל, שתשלח צוותים מתוגברים לתיקון התקלות”, נמסר מעיריית רעננה. “אנו מצפים כי חברת החשמל תעשה מאמץ מיוחד לתקן את התקלות ולהחזיר את החשמל לבתים. עיריית רעננה רואה בחומרה, את העובדה שאלפי תושבים הפכו לבני ערובה המשלמים את מחיר הסכסוך בין עובדי חברת החשמל להנהלת החברה”.

ראש עיריית הוד השרון תקף גם הוא את החברה ואמר: “אני מציע לעובדי חברת חשמל לשבות בימים יותר רגועים. יחסית לערים אחרות עברנו את זה באופן סביר; היו כמה הפסקות חשמל במספר שכונות, כמה ניתוקי חשמל וטלפון של כמה שעות”.

בחברת החשמל אומרים: “עובדי חברת החשמל נמצאים מהבוקר בשטח ומטפלים בכל התקלות – כולן ידועות. מדובר בתקלות שנגרמו מנזקי מזג אוויר, שכללו קריסת עמודי חשמל אזוריים, כבלי חשמל ועוד – תקלות מורכבות שלוקח זמן רב לתקנן.

“אנו עושים מאמצים להחזיר את החשמל לכל האזורים והעבודה תמשיך לאורך כל הלילה עד לסיום כל התקלות כולן”.

בחברה הבהירו כי הצפי לתיקון התקלות הינו מספר שעות. “ייתכן שזמן התיקון יתארך אף לשעות הקטנות של הלילה או שעות הבוקר המוקדמות גם בשל קשיי נגישות, פקקי תנועה, הצפות וקריסת עצים”.

אלא שאזרחים רבים דיווחו לאתרי החדשות כי במשך שעות ניסו להתקשר 103 לחברת החשמל, אך השיחות נותקו באופן אוטומטי, לאחר השמעת תקליט על עומס קריאות חריג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות