יוגב שוב נגד ‘העליון’: מגדל שן דיקטטורי; בנט: הם לא אויב

אליעזר היון
|
י"ב חשון התשע"ו / 25.10.2015 20:30
מנהל בתי המשפט פנה ליו”ר הכנסת והתלונן על דברי ח”כ יוגב: “התרת דמו של השופט” • אדלשטיין כעס: “לא ראוי שפקיד יתקוף אישית ח”כ” • יוגב בתגובה: ” יושבים במגדל שן דיקטטורי שיצרו לעצמם” • גם בנט התערב: “בית המשפט אינו האויב”

ח”כ מוטי יוגב שתקף בשבוע שעבר את מערכת המשפט בשל החלטת השופט בית משפט העליון עוזי פוגלמן לעכב את הריסת בתי המחבלים וקבע כי בכך “הוא הצטרף לאוייב”, סופג ביקורת חריפה מצד מנהל בתי המשפט – ומגיב עליה, תוך החלפת מהלומות מילוליות עם השמאל הישראלי ומערכת המשפט.

אבל זה לא הכל. אל ה’חגיגה’ מצטרפים עוד פוליטיקאים, שגם להם יש מה לומר על ההתנהלות של מערכת המשפט.

במכתב ששיגר היום מנהל מערכת בתי המשפט – השופט מיכאל שפיצר ליו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, הוא טוען כי מערכת המשפט פתוחה לביקורת גם כאשר היא מנוסחת באופן בוטה ופוגעני, אלא שח”כ יוגב הרחיק לכת: “אמירתו קיצונית ומסיתה כלפי שופט בישראל”.

לדבריו, “מדובר באמירה שבימים אלו, יש בה משום התרת דמו של השופט פוגלמן”.

במכתבו מזכיר המנהל אמירה מעוררת מחלוקת נוספת של יוגב, לפיה צריך לעלות על בית המשפט העליון בדחפור מסוג D9. “הדברים מביאים אותנו למסקנה כי קיים חשש של ממש לעידוד מצידו להרמת יד על בית המשפט ושופטיו”.

יוגב: לא מייצגים את העם

אלא שיוגב לא נבהל מהביקורת, והגיב הערב למה שהוא מכנה “זעקות הקוזאק הנגזל” של המערכת המשפטית: “באקטיביזם השיפוטי, הרשות השופטת פגעה וממשיכה לפגוע בדמוקרטיה הישראלית ובביטחון אזרחי ישראל.

“הרשות השופטת הפכה עצמה גם לרשות המבצעת וגם לזו המחוקקת”, ממשיך יוגב, “ובעצם זה שדובריה מנסים לתקוף את דבריי כ’הסתה והתרת דם’ באופן שאינו ענייני, הם מבינים שנגעתי בנקודת האמת הרגישה של מגדל השן הדיקטטורי שהם יצרו לעצמם.

“זו הגמוניה ששולטת כבר עשרות שנים באופן לא דמוקרטי, לא מייצגת באופן אמיתי את העם ולא מסתירה את דעותיה הפרטיות מאחורי פסיקות מוטות באופן חוזר ונשנה”.

חבר הכנסת מרמז על מעמדה הבכיר של הכנסת מול בית המשפט ותוהה: “איזה משמעות ישנה לנבחרי ציבור שנבחרו בבחירות דמוקרטיות, אם מערכת המשפט מנסה לקעקע את מעמדם? איזה משמעות ישנה לשרים החברים בממשלה ומנסים ליישם את מדיניותם אך ללא הועיל?”

לדבריו, “הגיע הזמן ששופטי בית המשפט העליון יבינו שהם אינם מעל מקבלי ההחלטות ונבחרי הציבור שהועמדו בבחירות דמוקרטיות פעם אחר פעם, בוודאי לא כאשר המדובר הוא בביטחון ישראל ובהצלת חיים”.

יו”ר הכנסת תוקף פקיד

גם יו”ר הכנסת, אליו הופנה מכתבו של מנהל בתי המשפט, עלה להתקפה: “תמוה בעיניי ולא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליו״ר כנסת שלא באמצעות הממונים עליו, תוך מתקפה אישית כנגד חבר כנסת נבחר וייתן פומבי לדברים בטרם יזכה לתגובה כלשהי”.

לצד זאת, הוסיף אדלשטיין כי הוא “חרד מהמתקפות הבוטות נגד בתי המשפט והשופטים” וקרא “לשמור על כבודה ועצמאות המוחלטת של מערכת המשפט”.

 גם שר החינוך ויו”ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס הערב לביקורת החריפה שהשמיע חבר סיעתו יוגב נגד בית המשפט העליון.

״בתקופה האחרונה מתחדדת ביקורת של חלקים בעם וגם של פוליטיקאים מהמחנה שלי על בית המשפט העליון”, אמר בנט. ”ביקורת היא דבר לגיטימי, וגם לי יש לא מעט ביקורת על מערכת המשפט, אבל אסור שמתוכנו יהיה מי שישפוך את התינוק עם המים.

“בית המשפט אינו אויב העם”, הדגיש שר החינוך. ”גם אם יש לנו מחלוקת קשה על זהות המדינה כולנו בצד אחד, באותו צד”.