אישום: פרסם פוסט של שמחה על רצח נעמה הנקין הי”ד

שני ערבים תושבי מזרח ירושלים מואשמים בהסתה בפייסבוק • אחד מהם פרסם פוסט בו כתב על גבי תמונת נעמה הנקין הי"ד: "מי ששמח שירשום אללה אכבר" • השני פרסם תמונה של נרצח מכוסה בטלית מהפיגוע בהר נוף וכתב: "אחלה בוקר בחסות הסכינים"
יוני גרין
י"ב חשון התשע"ו / 25.10.2015 15:07

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בירושלים נגד עומר חלוואני, בן 18, ונגד מחמוד עבד אל לטיף, בן 23, בגין עבירות של תמיכה בארגון טרור והסתה לאלימות.

העילה להגשת כתב האישום היא פרסומים של השניים ברשת החברתית פייסבוק, בהם קראו לעשיית מעשה אלימות או טרור וכן דברי שבח, אהדה או עידוד שפרסמו למעשי אלימות או טרור.

כתבי האישום הוגשו באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשמים המשיקות לחופש הביטוי.

על פי כתב האישום, למחרת הרצח של בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי”ד העלה עומר חלוואני את תמונתה של נעמה הנקין, כשעל גביה היה רשום: “מי ששמח שירשום אללה אכבר”, וכן, “המתנחלת היהודייה אשר נרצחה בפיגוע שבו קיללה את הנביא מוחמד במסגד אל אקצה, ברוך השם ואללה אכבר”.

בסמוך לתמונה פרסם הנאשם פוסט: “זאת שקיללה את הנביא (מוחמד), קללה על אביך, נבלה, באלומים התפטרנו ממך”.

עבד אל לטיף מואשם כי באופן שיטתי, בהזדמנויות רבות מאוד ובתפוצה נרחבת מאוד, פרסם בפייסבוק קריאות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון, ודברי שבח, אהדה, עידוד תמיכה והזדהות כלפי מעשים כאמור וכלפי עושיהם.

באחד הפרסומים, זמן קצר לאחר הטבח בבית הכנסת בשכונת הר נוף, העלה עבד אל לטיף תמונה של גופת נרצח מכוסה בטלית מהפיגוע, וכן תמונה בה נראה פנים של אדם חרדי כאשר אליו מכוונים קנה נשק וסכינים, וכאשר מתחת לכך כתוב “דם=דם!! להרוג אותם. מוות למתנחלים” .

בסמוך לתמונות פרסם הנאשם פוסט: “אחלה בוקר בחסות הסכינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות