ערבי ישראלי חצה לסוריה עם רחפן כדי להצטרף לדאע”ש

חיים טוויל
|
י"ב חשון התשע"ו / 25.10.2015 08:38
אזרח ישראלי, ערבי בן 23 מג’לג’וליה, המריא מרמת הגולן באמצעות מצנח רחיפה כדי להצטרף לדאע”ש ונחת בסוריה • דובר צה”ל: “מי שעושה דבר כזה ועף נגד כיוון הגלישה, נראה שזה מתוכנן” • השב”כ פתח בחקירה

ערבי ישראלי, תושב גלגוליה בן 23, ערק אתמול (שבת) בשעות אחר הצהריים באמצעות מצנח רחיפה מרמת הגולן אל תוך שטח סוריה.

אתמול, סמוך לשעה 17:00, זיהו תצפיות של צה”ל את הגלשן כשהוא חוצה את הגבול, והתעורר החשש כי מדובר באירוע בו צנחן ישראלי עבר את הגבול בטעות.

הצעיר ככל הנראה טס מאתר הרחיפה של קיבוץ מבוא חמה, הממוקם משולש הגבולות ירדן-סוריה-ישראל, ונחת בסמוך למוצבי צה”ל מעבר לגדר, במערב מחוז דארע.

בעקבות המידע התאספו במהלך הלילה כוחות רבים, בהם של יחידות מיוחדות בניסיון לאתר אותו, מתוך חשש שמדובר באזרח ישראלי שנסחף שלא בכוונה, וכוחות של האוגדה המרחבית 210 שבפיקוד הצפון פעלו לחילוצו מהאזור.

אלא שכעבור שעות אחדות התבררה זהותו והתברר כי מדובר באזרח ערבי-ישראלי שחצה את הגבול במכוון, על מנת לחבור לארגון המזוהה עם המדינה האסלאמית (דאע”ש), הפועל בשטח סוריה.

השב”כ פתח בחקירת האירוע.

דובר צה”ל תת-אלוף מוטי אלמוז אמר הבוקר: “אתמול בשעה 17:00 בערב החל אירוע שבמהלכו חצה מהצד הישראלי כלי טיס, שלא ברור הסוג שלו, לרמת הגולן בצד הסורי.

“מבדיקות שעשינו עולה הערכה כי מדובר בערבי-ישראלי מג’לג’וליה, בן 23, שלפי ההערכה תכנן את זה ונאסף בצד השני. לא ברור אם זה היה מתואם או אם חיכו לו. אך מי שעושה דבר כזה ועף נגד כיוון הגלישה, נראה שזה מתוכנן. לא ברור אם זה מצנח רחיפה או גלשן, יש כל מיני הערכות”.

במשך שעות התרוצצו שמועות ברשתות החברתיות, אולם הבוקר כאמור, מתברר שמדובר באזרח ערבי שעבר את הגבול אופן מכוון כדי להצטרף לארגון הטרור דאע”ש.