מצ”ח תחקור את החיילים שבגלל טעות בזיהוי הרגו חרדי

המשטרה והמשטרה הצבאית יחקרו את האירוע הטראגי ברחוב ירמיהו בירושלים, במהלכו נורה ונהרג תלמיד ישיבת 'דבר ירושלים' בהר נוף, שנחשד כמחבל לאחר שניסה לחטוף נשק של אחד החיילים • בצה"ל חוששים מפזיזות דומה של חיילים
חיים טוויל
ט' חשון התשע"ו / 22.10.2015 11:28

מצ”ח ומשטרת ישראל יחקרו את המעורבים בהריגת החרדי מהר נוף אמש (רביעי) בירושלים, לאחר שחשדו כי הוא מחבל.

לפי עדי ראייה, ההרוג – תלמיד ישיבת דבר ירושלים בהר נוף ובוגר שירות צבאי שעבד כמאבטח – פנה אל שני חיילים בתחנת אוטובוס ברחוב ירמיהו, ליד משרדי ‘איחוד הצלה’,  בבירה וביקש מהם להזדהות.

לפי דיווח של אמיר בוחבוט באתר walla, מאבטח שהיה בסמוך חשד כי מדובר מחבל שמנסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים, וירה לעברו. לאחר מכן בוצע ירי נוסף של אחד החיילים.

החקירה טרם החלה, ובשלב זה התקבלו כמה עדויות סותרות מהמקום.

לדברי נוסעים באוטובוס, ההרוג  ניגש לאחד החיילים שאבטחו את תחנת האוטובוס וביקש ממנו להציג תעודה מזהה. החייל סירב ודרש מהגבר להציג בעצמו תעדה מזהה, אלא שאז תקף אותו האיש  באגרופים וניסה לחטוף את נשקו. לפי עדי ראייה, החייל השני ניסה להיאבק עמו ולבסוף ביצע לעברו ירי שהוביל למותו.

כוחות זק”א שהגיעו למקום, כיסו בתחילה את גופת ההרוג בשקית שחורה – שבה נעשה שימוש כשמדובר במחבלים – אולם זמן קצר אחר כך התעורר ספק בקשר לזהותו, התברר כי הוא יהודי, והשקית הוחלפה בשקית לבנה, בה עוטפים קורבנות יהודים.

תומר כהן, עד ראייה, סיפר: “הוא התחיל להתעמת איתם ולא ויתר. השתלטו עליו, הרחיקו אותו מהאנשים ומאחר שהוא לא שחרר, חיסלו אותו. הוא חד משמעית התעמת איתם. הוא היווה איום. כשהוא קפץ על אחד החיילים, בנות פה צרחו ‘מחבל, מחבל’. היה פה משהו מפחיד”.

קצינים בצבא צוטטו בוואלה: “נדרשים חידודי הוראות פתיחה באש כשהחיילים באזרחות. המצבים האלה מעמידים את החיילים במצבים שהם לא מאומנים בהם”. בצה”ל חוששים כי פזיזות דומה של מאות חיילים שמתגברים כעת את שוטרי משטרת ישראל תוביל לתוצאה דומה.

בתוך כך, חוקרי ימ”ר נגב של המשטרה עצרו אמש ארבעה חשודים, בהם קצין וסוהר בשב”ס, בחשד להשתתפות בלינץ’ באזרח אריתריאה, הבטום זרהום, במהלך הפיגוע שאירע ביום ראשון בתחנה המרכזית בבאר שבע.

החשודים ישוחררו היום בתנאים מגבילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות