פיגוע בבית שמש: “התנפל עליו כשיצא מבית הכנסת”

שי וייספיש
|
ט' חשון התשע"ו / 22.10.2015 08:31
אברך נפצע קל בפיגוע דקירה סמוך לבית כנסת • המשטרה: “בבדיקה נמצא כי מתחת לחולצתם לבשו המחבלים חולצה נוספת עם סמלי ׳עז אל דין אל קאסם׳” • עד ראיה: “ניסו להיכנס להסעה של ילדים, אבל הנהג סגר את דלת ההסעה

גל טרור ללא הפסקה: אברך נדקר הבוקר (חמישי), סמוך לשעה 8:00 על ידי מחבלים בפלג גופו העליון ונפצע באורח קל ברחוב יחזקאל פינת חבקוק הנביא ברמה ג בעיר בית שמש.

צוותי ההצלה שהוזעקו לזירה טיפלו בפצוע. במקום היו גם מספר נפגעי חרדה.

שני המחבלים שתקפו את הנדקר נוטרלו. אחד מהם פונה אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם כשהוא ללא רוח חיים, השני אושפז במצב קשה מאוד, מורדם ומונשם.

הפצוע – מנחם בן חנה – בן 25, הוא אב לארבעה ילדים.

מהמשטרה נמסר: “במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח על אדם חשוד ברמת בית שמש. שוטרים החלו סריקות במהלכן התקבל דיווח כי שני חשודים ניסו לעלות לאוטובוס הסעה של ילדים וכשצעקו לעברם בנסיון לברר מדוע הם עולים, השניים ירדו.

“בסריקות שערכו השוטרים איתרו שוטר מתחנת בית שמש ושוטר מג״ב את שני המחבלים על פי תיאור שנמסר, כשהם בסמוך לתחנת אוטובוס ברחוב יחזקאל הנביא.

“השוטרים הבחינו בשני המחבלים כשהם דוקרים אדם יהודי בתחנת האוטובוס באמצעות סכינים, חתרו למגע ביצעו ירי מדויק וניטרלו אותם.

“עם ניטרולם חדלו את הירי והחלו להרחיק סקרנים מחשש שקיים מטען.

“בבדיקה של החשודים לאחר ניטרולם נמצא כי מתחת לחולצתם לבשו חולצה נוספת עם סמלי ׳עז אל דין אל קאסם׳.

מפקד תחנת בית שמש, סנ״צ שלומי טולדנו: “החתירה למגע והירי המקצועי הביאו לניטרולם של המחבלים ומניעת פגיעה בחפים מפשע״.

פיגוע, בית שמשדוברות משטרת ישראל

לפי עדי ראיה, שני המחבלים ניסו להיכנס לבית כנסת בעיר על מנת לבצע פיגוע, ומשלא עלה בידם – התקרבו לתחנת אוטובוס.

אחד מעדי הראיה סיפר: “הם הסתובבו כמעט שעה. המשטרה הוזמנה הבוקר מספר פעמים. עקבו אחר החשודים, עמדו בקשר עם המשטרה. הם ניסו לעלות לאוטובוס ומשטרה שהגיעה למקום מיד אחרי האוטובוס, בלבלה את המחבלים לפני שעלו – ואז כשהם ראו אותם התחילו לדקור”.

ינון, עד ראייה לפיגוע, סיפר בראיון לגלי צה”ל כי המחבלים ניסו להיכנס להסעה של ילדים, אבל לאחר שהנהג סגר את דלת ההסעה התקדמו המחבלים לכיוון בית הכנסת.

“התקשרתי למשטרה, ותוך כדי זה המשכתי לשמור על קשר עין עם המחבלים, שהגיעו לאזור הכניסה לבית הכנסת, סמוך לתחנת אוטובוס. בשלב הזה ראיתי את ניידת המשטרה בקצצה הרחוב, רצתי לכיוונה וסימנתי לשוטרים להגיע למקום.

“עוד לא יצא השוטר הוא התנפל על הראשון שיצא מבית הכנסת, דקר אותו דקירה אחת בראש, והשוטרים רצו אחריהם וירו בהם במרחק של כחמישים מטרים מהמקום”, הוסיף עד הראייה ינון, וסיפר כי במקביל לירי שביצעו השוטרים הוא חסם בידו את הדימום של הפצוע והתקשר למד”א.

יהודה משי זהב, סיפר הבוקר בראיון לאילנה דיין בגל”צ, כי “על פי החשד שני המחבלים ניסו להיכנס לבית כנסת”.

עם זאת, ככל הנראה ששני המפגעים ניסו לחדור לאוטובוס.

פיגוע, בית שמש

דוד לף, ראש סניף בית שמש של איחוד הצלה, סיפר: “בהגעת מתנדבי איחוד הצלה לזירה הם נתקלו באדם שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך לתחנת האוטובוס והיה בהכרה מלאה.

“כוחות הביטחון פעלו לנטרול המפגעים שבשלב זה שוכבים על הקרקע.

“בשלב זה המתנדבים מטפלים במספר נפגעי חרדה ופצוע יחיד שסובל מפצעי דקירה. כוחות גדולים של משטרת בית שמש פועלים בזירה”.

מהדסה נמסר: “אל יחידת הטראומה הגיע פצוע מפיגוע דקירה הבוקר בבית שמש. נפצע בכתפו, מוגדר בשלב זה באורח בינוני, בהכרה מלאה.

“מחבל נוסף מהפיגוע בבית שמש פונה ליחידת הטראומה. מצבו קשה מאוד, מונשם ומורדם”.

פיגוע, בית שמש

“השכונה הזו מאוכלסת בשנה האחרונה ולכן יש לנו אתרי בנייה של כל מיני חברות בנייה”, אמר משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש לחדשות 2. “אנחנו רואים פה עליית מדרגה בנושא של הטרור בבית שמש, נצטרך לתת את הדעת”.

“נערכנו לזה בהקמת נקודת משטרה בשכונה לפני מספר ימים, נשארו עוד כמה פרטים טכניים להשלים”, הוסיף אבוטבול. “אנחנו צריכים להתפלל לבורא עולם שלא יקרו שוב דברים מהסוג הזה”.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בזירת האירוע: “בעיית פועלי הבניין בעשרות אתרי הבניה בשכונת רמת בית שמש ג לא נותנת לנו מנוח.

“העלנו את הבעיה מספר פעמים בישיבות חרום עם משטרת ישראל אך התברר כי אין דרך חוקית לעצור את העבודות באתרי הבניה.

“הקצנו מבנה לנקודת משטרה בשכונה, אני מקווה שעוד היום יושלמו חיבורי המים והחשמל.

“במקביל אנו מתגברים את סיורי האבטחה וכמובן אני קורא לתושבים להמשיך ולגלות ערנות”.

פצוע, בית שמש

חיים דרייפוס, סגן ראש סניף בית שמש של איתור הצלה, סיפר: “מדובר באברך שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך לבית הכנסת ונפצע בינוני. יחד עם מתנדבים נוספים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. כמו כן הענקנו בזירה סיוע למספר נפגעי חרדה כתוצאה משמיעת קולות הירי שבוצע לעבר שני המחבלים”.

דרייפוס הוסיף: “הפיגוע אירע בסמוך לשעה רבע לשמונה בבוקר שבשעה זו נוהרים מידי בוקר מאות ילדים לגני הילדים שבסמוך לזירה. כמו כן האירוע היה בסמוך לבית כנסת בו מתקיימים מנייני תפילה ברצף במתכונת שטיבלאך. אין ספק כי מדובר בנס שהאירוע הסתיים ללא נפגעי גוף נוספים. כוחות הביטחון פעלו בזריזות ומנעו מהמחבלים לפגוע באזרחים נוספים”.

צילומים: משטרת ישראל, קבוצת מדברים תקשורת ובאדיבות המצלם