מחבלת חמושה בשני בסכינים נורתה כשניסתה לחדור ליצהר

חיים טוויל
|
ח' חשון התשע"ו / 21.10.2015 08:31
תושבת הכפר מדמא הסמוך ליצהר, זוהתה על ידי תצפיתניות מנסה לחדור לישוב ואלו הקפיצו כוח סיור • המחבלת הגיעה עד למרחק של 10 מטרים מהציר ההקפי של שכונת שלהבתיה • הכוח ירה בה והיא נפצעה בידה • אותרו שני סכינים שנשאה

כוח צה”ל סיכל הלילה (רביעי) ניסיון חדירה ליישוב יצהר: מחבלת פלסטינית בת 15, חמושה בסכין אותרה כשהיא מתכוונת, על פי החשד, לחדור ליישוב ולבצע פיגוע דקירה.

הכוח, שהוזנק למקום לאחר שזוהתה על ידיי תצפיתניות דמות חשודה מתקרבת ליישוב, זיהה את המחבלת חמושה בסכין, ירה בה ופגע בה.

המחבלת נפצעה מהירי ונלקחה לטיפול.

בסיכום בדיקת האירוע התברר כי המחבלת הגיעה עד למרחק של 10 מטרים מהציר ההקפי של שכונת שלהבתיה שביצהר. היא זוהתה ולאחר מרדף נתפסה במרחק של כ-300 מטר מהישוב לכיוון מדמא.

בוצע נוהל מעצר חשוד לעבר המחבלת שנפגעה מירי בידה ומנפילה.

בתום סריקות אותרו שני סכינים שאותה נשאה.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב לחדירה לישוב יצהר וציין כי מדובר בעליית מדרגה, שכן מזה זמן מה לא בוצעו חדירות מסוג זה ביישובי השומרון.

דגן התקשר להודות למח”ט שומרון שי קלפר על הפעולה המוצלחת והוסיף כי הוא לא יתפלא אם המחבלת אספה מודיעין בחסות מסיק הזיתים, ובכך התאפשר לה לחדור לישוב ביתר קלות.

לדבריו, בימים האחרונים מתקבל מידע מודיעיני על פלסטינים המגיעים לכאורה למסוק זיתים, אך למעשה בודקים את הסדרי הבטחון של הישובים בכדי לפגע בהם בהמשך.

גל הטרור האחרון נמשך גם אתמול: שני מחבלים שניסו אתמול בערב לדקור חייל סמוך ל”בית השלום” בחברון. השניים חוסלו על ידי כוחות הביטחון.

מצבו של החייל קל והוא קיבל טיפול רפואי במקום על ידי מתנדבי הצלה יו”ש וכוננים של מגן דוד אדום.

מוקדם יותר דרס מחבל ערבי ישראלי וחייל שעמדו בטרמפיאדה בצומת גוש עציון. המחבל אף יצא מרכבו עם סכין, בניסיון לדקור אותם. המחבל, מטבע חמזה מוסא מוחמד, נורה למוות בידי מפקד מגדוד “שמשון” של חטיבת “כפיר” .

אתמול צהריים נרצח אברהם אשר חסנו הי”ד, תושב קריית ארבע בן 54, בפיגוע אבנים ודריסה כאשר נדרס למוות בידי משאית, לאחר שעצר בשולי הכביש בגלל יידוי אבנים מאסיבי על רכבו.

הלוויתו של חסנו הי”ד נערכה אמש אחרי חצות בבית העלמין העתיק בחברון.

קרוב לאלף בני אדם ליוו אותו למנוחות.