“הערבים מסביב מחאו כפיים”: יהודי נרצח בפיגוע אבנים ודריסה ליד חברון

שי וייספיש
|
ז' חשון התשע"ו / 20.10.2015 13:09
תושב קרית ארבע נרצח כתוצאה מיידוי אבנים של פורעים פלסטינים על רכבו • יצא מרכבו בעקבות יידוי האבנים, ונדרס על-ידי משאית שנהגה נמלט • המשאית נלכדה ליד דהריה • הנהג הסגיר את עצמו למשטרה הפלסטינית – וטען: תאונה

אזרח ישראלי כבן 50 נרצח במהלך הפרת סדר בצומת אל-פוואר שמדרום-מערב לחברון.

מבדיקה ראשונית עולה כי האזרח, תושב קרית ארבע, יצא מרכבו בעקבות יידוי אבנים מאסיבי של פורעים ערבים, ונדרס על-ידי רכב אחר שנמלט מהמקום.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה החלו לבצע בו פעולות החייאה, אך למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו.

המשאית הדורסת נתפסה בדהריה, לאחר שהנהג נמלט מהזירה.

נהג המשאית הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית וטען כי היתה זו תאונה.

מדוברות הר חברון נמסר: האירוע התחיל עם צמברים ואבנים. רכבו של ההרוג נפגע מאבנים. ההרוג יצא מרכבו עם אלה. משאית דרסה אותו ונהגה ברח לדהריה. לא ברור האם היה דריסה מכוונת.

“הוא שכב על הכביש זמן לא קצר, לא קיבל כל סיוע כמובן וערבים שעברו בדרך צילמו אותו שרוע על הכביש. מי שהגיש לו עזרה ראשון היה חובש צה”לי”.

הצלה יו”ש: “לצערנו למרות מאמצי החייאה רבים נקבע מותו של יהודי תושב הגזרה הי”ד. לא ברור עדיין אם חוץ מהדריסה נפגע מדבר נוסף. הכל בחקירה”.

פאראמדיק מד”א אייל מור-יוסף שטיפל בפצוע סיפר: “כשהגענו למקום ראינו רכב כשלצידו שוכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. הוא סבל מפציעה רב מערכתית.

“הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצו לקבוע את מותו”.

החובש שטיפל בנרצח בפיגוע בקרית ארבע, אשר חסנו הי”ד סיפר בזעזוע כי “מסביב עמדו עשרות ערבים ומחאו כפיים. הם שמחו ושמחו וחגגו באטימות ואכזריות שקשה לתאר אצל בן אנוש”, סיפר.

מוקדם יותר הבוקר נפצע באורח קל קצין בצה”ל, מפקד פלוגה, בפיגוע דקירה בין היישובים לכיש ונגוהות בדרום הר חברון. המחבל נורה וחוסל. צוותי רפואה צבאיים העניקו טיפול רפואי לקצין וגם חובשים ופרמדיקים של מד”א הוזעקו למקום ופינו את הקצין לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

האירוע התרחש במהלך הפרות סדר של ערבים תושבי הכפר בית עווה בהר חברון. המחבל התקרב לכוח צה”ל, שלף סכין ומפקד הפלוגה שהגיע לעברו נדקר ביד. כאמור המחבל חוסל מיד על ידי הלוחמים.