בכניסה לירושלים, בתוך אוטובוס: מחבל דקר שניים, חטף אקדח – וחוסל

מחבל עלה על קו 185 שיצא מנווה אילן לירושלים ובכניסה לעיר תקף חייל בסכין ופצע אותו, קרא קריאות ׳אללה א כבר׳ - ואז ניסה לחטוף את נשקו • המחבל הצליח לתפוס אקדח של שוטר וניסה לדרוך אותו, אבל קצין ביצע ירי מדויק וחיסל אותו
חיים טוויל
כ"ט תשרי התשע"ו / 12.10.2015 20:58

טרור ללא הפסקה: מחבל ניסה לחטוף נשק מחייל צה”ל על אוטובוס, סמוך לגשר המיתרים בירושלים – וחוסל על ידי כוחות הביטחון.

החייל ונוסע נוסף נפצעו באורח קל ובינוני.

לפי המשטרה, המחבל עלה לאוטובוס  קו 185 של חברת ‘סופרבוס’, שיצא מנווה אילן לכיוון ירושלים, התיישב בחלק האחורי של האוטובוס, קרוב לחייל. בכניסה לירושלים תקף את החייל באמצעות סכין ופצע אותו, קרא קריאות ׳אללה ואכבר׳ ואז ניסה לחטוף את נשקו.

שוטר ממחוז ירושלים שהיה באוטובוס מלפנים, שמע צעקה, הסתובב לאחור הבחין במאבק של החייל עם המחבל, רץ לכיוון המחבל וניסה לרתק אותו לרצפה.

נוסעים שהיו באוטובוס קראו לנהג לעצור ולפתוח דלתות כדי שיוכלו לרדת ובמקביל דיווחו למשטרה.

השוטר החזיק במחבל ונאבק בו עם שני אזרחים באוטובוס, כשהמחבל מנסה כל העת לחטוף את נשקו של החייל ולדרוך אותו.

כוח משטרה שהיה בסמוך הגיב במהירות ועלה לאוטובוס.

בנסיון להשתלט על המחבל, ככל הנראה נפל אקדח של שוטר שהיה מאובטח בשרוך אבטחה. המחבל הצליח לתפוס את האקדח וניסה לדרוך אותו.

קצין מתחנת לב הבירה שעלה לאוטובוס, הבחין במחבל כשהוא עם אקדח, ביצע ירי מדוייק וניטרל אותו.

רס״מ ג. ממחוז ירושלים שהיה באוטובוס: ״מיד כשהבחנתי במאבק של המחבל עם החייל, זינקתי לעבר המחבל, ראיתי שהסכין שלו נפלה, ניסיתי לרתק אותו לרצפה, הוא נאבק וניסה כל העת למשוך את הנשק של החייל, עד שהגיע כוח משטרה נוסף והמחבל נוטרל״.

המחבל עלה לאוטובוס כשסכין מוסלקת על גופו כפי שהגיעו יתר המחבלים היום בירושלים ולא נמצא עליו כל תיעוד מזהה, פעולות המעידות על כוונתו.

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי שיבח את השוטרים והאזרחים: ״התגובה הנחושה של השוטרים שפועלים באומץ לב ומסירות נפש הביאה לחיסולו המהיר של האירוע ומניעת פגיעה באזרחים. אנו נמשיך לפעול בנחישות ובמהירות כלפי כל מחבל המנסה לפגוע בחפים מפשע״.

צוותים של מגן דוד אדום ואיחוד הצלה שהוזעקו לזירת הפיגוע העניקו טיפול רפואי לשני הפצועים. מהזירה פונו גם שני פגועי חרדה.

חובש רפואת חירום במד”א יאיר ביר, שהגיע ראשון לזירה, סיפר: “הייתי בדרכי הביתה מהדרכת עזרה ראשונה שהעברתי כשלפני נסעה ניידת משטרה. ראיתי את השוטרים יוצאים מהרכב ורצים לכיוון אוטובוס שהיה בסמוך. מיד לקחתי את ציוד העזרה הראשונה שיש לי ברכב ככונן מד”א ורצתי אחריהם.

“כשנכנסו לאוטובוס השוטרים נטרלו את המחבל ואני ניגשתי לצעיר כבן 20 שסבל מפצע דקירה בפנים.

“חבשתי אותו והענקתי לו טיפול רפואי ראשוני בשטח וכעבור מספר דקות בודדות העברתי אותו לאמבולנס מד”א שהגיע למקום, על מנת לפנותו לבית החולים. גבר נוסף נפגע חרדה שהיה באוטובוס טופל גם כן ופונה לבית החולים”.

זאב קשש, יו”ר איחוד הצלה, שהגיע לזירה סיפר: “מדובר באירוע בתוך אוטובוס. כשהגעתי לזירה עדיין נשמעו קולות ירי. יחד עם מתנדבי איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לפצוע מדקירה באוטובוס ולמספר נפגעים קל כתוצאה מחרדה.

“כוחות הביטחון פעלו בזריזות ומנעו מהמחבל לדקור או לפגוע באזרחים נוספים”.

מהדסה עין כרם נמסר: “אל יחידת הטראומה פונה חייל בן 19 מארוע הדקירה בתוך אוטובוס בכניסה לירושלים. מצבו קל עד בינוני, בהכרה. סובל מדקירות בראש ובזרוע”.

בשל הפיגוע כביש 1 נחסם לתנועה בכניסה לעיר, ונפתח לאחר זמן קצר.

פיגוע, גשר המיתרים

מאז הבוקר התרחשו ארבעה פיגועים בירושלים:

בצהריים דקרו שני מחבלים תושבי בית חנינא, בן 14 ובן 16, נער יהודי בן 13 שרכב על אופניים ופצעו אותו באורח אנוש. לפני כן דקרו אברך ופצעו אותו באורח קשה. אחד מהמחבלים חוסל. השני נפצע קשה.

זמן קצר קודם לפיגוע בפסגת זאב נפצע לוחם משמר הגבול באורח קל בפיגוע דקירה באזור גבעת התחמושת בירושלים, סמוך למטה הארצי של משטרת ישראל.

הלוחם הבחין במחבלת שעוררה את חשדו בדרך חיים בר לב וקרא לה לעצור. המחבלת המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה, הסתובבה לעברו עם סכין ודקרה אותו. הלוחם הצליח לדרוך את נשקו, לירות לעברה ולפצוע אותה. המחבלת בת ה-18 נפצעה באורח בינוני.

הבוקר ניסה מחבל לדקור לוחם מג”ב בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. הלוחם היה לבוש אפוד ולא נפגע. המחבל חוסל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות