“שמעתי ‘אמאל’ה’, וראיתי שני ערבים עם סכינים”

הישראלי שרדף אחרי שני המחבלים ממחנה הפליטים שועפאט - שיחזר את הרגעים הדרמטיים: "רצתי אחרי הגדול, הגעתי למדרגות, ובינתיים בן דוד שלי צועק לי 'השני מאחוריך'. הגעתי למצב שאני מטר על מטר מולו עם הסכין, סכין מסור, יימח שמו איזה כלי היה לו. הסכין שלופה עליי..." • צפו בוידאו מזירת הפיגוע - ועדויות השוטרים שניטרלו את המחבלים
חיים טוויל
כ"ט תשרי התשע"ו / 12.10.2015 19:00

מול המחבלים: האזרח שנקלע אחר הצהריים (שני) לזירת הפיגוע בפסגת זאב שבצפון ירושלים, ורדף אחרי שני המחבלים, שיחזר – בשיחה עם חדשות 10 – את הרגעים בהם רדף אחרי המחבלים שפצעו שני יהודים – האברך יוסף חיים בן זהבה, ונאור בן רות, נער בן 13, במצב אנוש.

“פתאום שמעתי את הצעקות ‘אמאל’ה, אמאל’ה, הרמתי את הראש וראיתי שני ערבים עם סכינים”, סיפר הגבר, כשקולו רועד לפרקים. “לקח לי שנייה, ואז רצתי לכיוון שלהם. אחרי שראיתי את הנער נדקר עמדתי מולם, ואז רצתי, רצתי אחריהם. הם נבהלו ממני והתחילו לרוץ.

“אחד ברח שמאלה, הגדול, הוא רץ ישר לכיוון הרכבת ואני אחריו. הקטן, אמרתי, אולי ינטרלו אותו בדרך – פחות פחדתי ממנו”, סיפר.

“רצתי אחרי הגדול, הגעתי למדרגות, ובינתיים בן דוד שלי צועק לי ‘השני מאחוריך’. הגעתי למצב שאני מטר על מטר מולו עם הסכין, סכין מסור, יימח שמו איזה כלי היה לו.

“הסכין שלופה עליי לפגוע בי ואני עם מקל… שלחתי את המקל לראש שלו לפגוע בו. פספסתי. הוא עם הסכין ביד התחיל שוב לרוץ, רץ על הכביש, ראיתי מולי מזדה, סימנתי למאזדה לרוץ ימינה, התחלתי לאגף, הרכב נכנס בו בקטנה, הסכין עף – ואז נטרלתי אותו”.

ארגון חמאס פירסם הודעה ולפיה מבצעי הפיגוע הם אחמד מנאצרה בן ה-14, ומוחמד מנאצרה בן ה-16 – שניהם תושבי מחנה הפליטים שועפאט. מוחמד נורה למוות על ידי כוחות הביטחון, כאשר קצין ושוטר משמר הגבול מתחנת שפט חיסלו אותו בירי. אחמד פונה לטיפול בבית חולים כשהוא במצב קשה.

פיגוע, פסגת זאב

לפי תחקיר המשטרה, שני המחבלים הגיעו מרחוב הארבעה, שם דקרו אברך שנפצע קשה, והמשיכו במעלה רחוב הששה עשר, שם דקרו נער ישראלי נוסף ופצעו אותו אנושות.

הדקור הלך אף הוא לרחוב הששה עשר, שם אוטובוס אסף אותו אליו והרחיק אותו ממקום האירוע לאמבולנס של מגן דוד אדום, ברחוב הסיירת הירושלמית.

נא לעורר רחמי שמים עבור האברך יוסף חיים בן זהבה, ועבור נאור בן רות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין כוחם של עם ישראל ,אלא בפיהם.תרבו בלימוד תורה,כל אחד ואחת ת/יקח תנ''ך ותיקראו כמה שיותר.לא לעשות חטאים.ולקיים כמה שיותר מצוות.ותבקשו סליחה מ-ה' על חטאים שאתם זוכרים שעשיתם.
    12/10/2015 20:50
    מהר
  1. אין כוחם של עם ישראל ,אלא בפיהם.תרבו בלימוד תורה,כל אחד ואחת ת/יקח תנ”ך ותיקראו כמה שיותר.לא לעשות חטאים.ולקיים כמה שיותר מצוות.ותבקשו סליחה מ-ה’ על חטאים שאתם זוכרים שעשיתם.