ניסיון דקירה של מאבטח בשער האריות; המחבל נוטרל

ניסיון לפיגוע דקירה של מאבטח התרחש הבוקר בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים • לא היו נפגעים והמחבל נוטרל • במהלך הלילה נעצרו 17 מחבלים בפעילות מעצרים שביצעו כוחות משמר הגבול במזרח ירושלים
חיים טוויל
כ"ט תשרי התשע"ו / 12.10.2015 09:08

ניסיון דקירה אירע הבוקר מעט לפני השעה 9:00 בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. לא היו נפגעים.

על פי הדיווח מחבל ערבי ניסה לדקור מאבטח וחוסל.

לפי המשטרה, המחבל ירד מכיון בית הקברות המוסלמי הצפוני סמוך לשער האריות, כשידו בכיסו. לוחמי מגב מפלוגה ג המוצבים במקום הורו לו לעצור לבדיקה ולהוציא את ידו מהכיס. המחבל התקרב לשוטר עם סכין בידו ודקר לוחם מג”ב באפוד.

הלוחם לא נפגע. הלוחמים הגיבו במהירות וירו  במחבל ונטרלו אותו.

מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, ניצב משה (צ’יקו) אדרי, התייחס לניסיון הפיגוע: “השוטרים שלנו פעלו כפי שמצופה. מנטרלים את המחבל תוך שהם יורים לעברו. המחבל נסוג ומתחיל בבריחה והם ממשיכים לרדוף אחריו ולנטרל אותו. מצאנו שני סכינים אצל המחבל. הפריסה של השוטרים שלנו הוכיחה את עצמה שוב.

“נכון לעכשיו, ממה שאנחנו יודעים, המחבל הוא כבן 20. עדיין אין לנו את הזהות שלו ומאיפה הוא הגיע. אבל זה מוכיח לנו שכל אחד שמסתובב בזירה מבחינתנו הוא מחבל בפוטנציאל, אנחנו חושדים באנשים האלה ומבצעים את המוטל עלינו. כך אני מקווה שנמשיך לעשות והשוטרים שלנו יפעלו כפי שמצופה מהם”.

בתוך כך, במהלך הלילה נעצרו 17 מחבלים בפעילות מעצרים שביצעו כוחות משמר הגבול במזרח ירושלים. ארבעה מהעצורים הם נערים.

גם בגליל נעצרו הלילה בתום מרדף שלושה צעירים בגילאי 18-21 ונער בן 14 בחשד למעורבות במהומות באזור כביש 70, בסמוך לאבו סנאן וג’דיידה-מכר שבגליל המערבי.במהלך האירועים הושלכו בקבוקי תבערה ויודו אבנים לעבר הכביש. הארבעה יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעכו.

בתוך כך, מוסיף להיות קשה מצבה של החיילת שנפצעה אתמול מדריסה ומדקירה בפיגוע שהתרחש אתמול ליד גן שמואל.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא עלא ראיד אחמד זיוד, בן 20, תושב אום אל פחם מתוקף איחוד משפחות של אביו. במוצאו הוא מסילת א-חרתיה שליד ג’נין.

זיוד דרס עם רכבו שני חיילים, בהם החיילת שנפצעה קשה, ואז יצא מרכבו והחל לדקור עוברי אורח. הוא נלכד על ידי אזרחים שהיו במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות