סלעים שהושלכו ממסגד בבורו פארק על חרדית ועוררו פאניקה – התגלו כפקקים

חרדית בת 22 שצעדה בשבת ליד מסגד בשכונת בורו פארק התלוננה כי הושלכו לעברה סלעים • השמועה פשטה ברשתות החברתיות ועוררה פחד בקהילה החרדית של ברוקלין • אלא שכאשר נעצרו שני הנערים התברר: הם זרקו פקקים של בקבוקים, בלי כוונה לפגוע באף אחד
אלחנן שטאובר, ניו יורק
כ"ט תשרי התשע"ו / 11.10.2015 23:04

צפירת הרגעה בברוקלין: משטרת ניו יורק עצרה שני נערים שיידו בשבת פקקים של בקבוקים ממסגד הממוקם בשכונת בורו פארק על חרדית שצעדה עם עגלת תינוק – ובכל הזימה את השמועות על השלכת סלעים.

האישה, בת 22,  צעדה ברחוב עם תינוק, כאשר כמה חפצים הושלכו לעברה מהמסגד המוסלמי הממוקם ברחוב 105 ושדרת Cortelyou בברוקלין. לדבריה היא גם שמעה כמה אנשים צוחקים מאחוריה, והיא חשה כי הפכה למטרה ממוקדת.

למרבה הנס, האמא והילד לא נפגעו.

תלונה הוגשה במשטרה מיד לאחר שבת.

במהלך מסירת עדותה במשטרה, האישה סיפרה לחוקרים כי היא חושבת שסלעים נזרקו לעברה מחלון במסגד.

המקרה, שהתפרסם ביום יום ראשון בבוקר ברשתות החברתיות, עורר פחד ופאניקה בכל רחבי הקהילה החרדית של ברוקלין.

כוח משימה למלחמה בפשעי שנאה של משטרת ניו יורק חקר את האירוע כאירוע אנטישמי, אולם לאחר שעצר את החשודים, נקבע כי הם לא יואשמו בפשעי שנאה.

זאת מאחר שני הנערים סיפרו לחוקרים כי היו לא הייתה להם שום כוונה לפגוע באף אחד, וכי הם לא השליכו סלעים אלא פקקים של בקבוקים. לאחר צפייה בסרט של מצלמת אבטחה, וראיונות עם מספר אנשים, אישרו החוקרים כי אכן היו אלה כמה פקקי בקבוקים שהושלכו מהחלון על ידי שני הקטינים.

מקורות במשטרה המקומית אמרו לכתב אתר JP, כי ההסלמה באלימות של הערבים בישראל וביהודה ושומרון תרמה לחשש כי האירוע הוא אנטי יהודי על רקע אירועים אלה.

בנוסף, הדיווח על אירוע של זריקת בקבוק תבערה במנהטן לעבר שני בחורים מחסידות חב”ד גם נחקר אף הוא, ולפי המשטרה האירוע לא היה קשור לפשע שנאה.

יצוין,  כי משטרת ניו יורק  הגבירה את הסיורים סביב בתי כנסת, מאז גל הטרור בישראל. המשטרה מוסיפה,  כי אף שאין איומים ידועים כלפי הקהילה היהודית בניו יורק, תמיד חברי הקהילה צריכים לעמוד על המשמר ולדווח למשטרה על כל פעילות חשודה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל
    12/10/2015 20:47
    ישראל
  1. לדעתי הרבה כבר חשבו שזורקים עליהם אבנים