עיראק: תקפנו את שיירת מנהיג דאעש; אל בגדדי לא נפגע

צבא עיראק הוציא הודעה רשמית לפיה שיירתו של מנהיג המדינה האיסלאמית הותקפה על ידי חיל האוויר • שעות ספורות לאחר מכן דיווחו תושבים מהאזור לסוכנות הידיעות רויטרס כי אל בגדדי לא נפגע בתקיפה
דוד ליבוביץ
כ"ח תשרי התשע"ו / 11.10.2015 20:21

האם מנהיג דאעש, אבו בכר אל בגדדי חוסל? חיל האוויר העירקי תקף היום (ראשון) שיירה שבה נסע מנהיג דאע”ש, במערב מחוז אל-אנבר במדינה, כך נמסר בהודעה רשמית של הצבא.

“כוחות חיל האוויר של עיראק תקפו שיירה של הטרוריסט אבו בכר אל-בגדאדי, בעת שהיה בדרכו לאזור כראבלה כדי לנכוח בפגישה עם מפקדים של דאעש”, מסר גורם רשמי בצבא העיראקי.

שעות ספורות לאחר מכן מסרו תושבים מהאזור לרויטרס כי מנהיג דאעש לא חוסל.

תומכי המדינה האסלאמית ברחבי העולם הבהירו כי חיסול אפשרי של אל-בגדדי לא ימנע את המשך התעצמות ארגון הטרור. “גם אם המנהיג נעצר, הח’ליפות תמשיך לשרוד”, צוטטו רבים מהם בחדשות 2. “האם העולם יודע שגם אם אל בגדדי מת מות קדושים, הדבר יביא לסופה של החליפות? האם מישהו חושב שהיינו נוטשים?”.

ידיעות על חיסולו של אל-בגדדי אינן חדשות. בתחילת השנה דווח כי אל-בגדאדי נפגע בתקיפת חיל האוויר האמריקני בצפון עיראק, וכחודשיים לאחר מכן דיווח הגארדיאן הבריטי כי אל-בגדאדי נותר נכה כתוצאה מהתקיפה. לפי הדיווח, הטרוריסט הבכיר סובל מפגיעה בעמוד השדרה, והוא מטופל במקום מסתור על ידי שני רופאים אישיים שמגיעים אליו ממעוז הארגון שבמוסול.

אלא שאז, פחות מחודש לאחר הדיווח פרסם דאע”ש הקלטה ובה נשמע אל בגדדי קורא לכל המוסלמים בעולם להצטרף אל לחימתו ויצא כנגד המשטר הסעודי. “כל מוסלמי בעולמי צריך להגר ממדינתו אל המדינה האיסלמית”, אמר. “אני קורא לכם להצטרף למלחמה או לשאת נשק לכל מקום אשר תלכו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות