“הפנים שלי שרפו”: השוטר משחזר את הפיגוע • האזינו לרשת הקשר

רס"מ משה חן, שוטר אגף התנועה במחוז ש"י בן ה-45 שחשד במחבלת במחסום א-זעיים ומנע פיגוע רב נפגעים, סיפר על רגעי הפיגוע ועל התנהלותו: "היא דיברה בגמגום והיתה עצבנית. היה פיצוץ והבנתי שהיא מחבלת" • האזינו לקולות מרשת הקשר של המשטרה
שי וייספיש
כ"ח תשרי התשע"ו / 11.10.2015 13:59

רב סמל בכיר משה חן, שוטר אגף התנועה במחוז ש”י  בן ה-45, שנפצע הבוקר (ראשון) בפיגוע במחסום א-זעיים ליד מעלה אדומים, שחזר בבית החולים ‘שערי צדק’ בו אושפז, את האירוע.

“יצאתי מהעבודה. רציתי לנסוע לכיוון גבעת זאב. נסעתי דרך מחסום א-זעיים. ראיתי אישה נוסעת על הנת”צ ומתקרבת אליי. הרגשתי משהו לא בסדר. יצאתי מהרכב, ניגשתי אליה ואמרתי לה שהיא עוברת עבירת תנועה.

“היא היתה חשודה, היא היתה לבושה עם מטפחת על הראש, היא דיברה בגמגום והיתה עצבנית, יותר מזה לא הבנתי”.

 “תבואו מהר כי אני מרגיש כוויות בכל הגוף” • הקלטת הקשר בה נשמע השוטר משה חן מדווח למוקד על מכונית התופת

חן חשב בתחילה שמדובר בשריפה ברכב. הפיצוץ עצמו התרחש כאשר חן הלך לרכבו על מנת להביא מטף לכיבוי האש שברכבה של המחבלת. “היא התחילה להגיד אללה אכבר וראיתי עשן יוצא מהרכב. חשבתי שמדובר בתקלה. רציתי להביא מטף כיבוי. ואז היה פיצוץ והבנתי שהיא מחבלת.

“אחרי שהיא התפוצצה ביקשתי מהאנשים באיזור להתפזר כי יש מחבלת. ראיתי שאנשים יוצאים עם נשקים ובאים לעזור לי אז אמרתי להם: ‘לא לירות היא כבר פצועה’ ובמקביל הודעתי למשל”ט שכוחות הביטחון, כל מי שצריך להגיע, שיגיע לאזור.

“הרגשתי את הפגיעה, הפנים שלי שרפו. יכולתי למות מזה, ואני נמצא פה בריא ושלם. זה אחד הדברים שאני מתרגש מהם…

“אני 33 שנה במשטרה. עברתי את האינתיפדה הראשונה והשנייה. הבנתי שכתוצאה מכך ניצלו הרבה אנשים. שמעתי שהיה בלון גז באוטו ושהיא רצתה לפגע בירושלים”.

שוטר, פיגוע, מעלה אדומים, מכונית תופתהשוטר משה חן עם מפקד המחוז ניצב שלומי מיכאל. צילום: דוברות המשטרה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות