סוף סוף: חברה ישראלית מפתחת סוללה לסלולרי שתיטען ב…דקה

התמונה של עצמינו מחפשים בסוף היום בקדחתנות נקודת חשמל, או מטען מתאים, כדי להעניק עוד מעט חיים לנייד הגוסס שלנו עומדת להיפסק: חברה ישראלית עומדת בפני פיתוח של סוללה שעשויה להיטען בדקה ולהחזיק במשך יום שלם
אליעזר היון
כ"ו תשרי התשע"ו / 09.10.2015 14:42

מי לא נתקל בסיטואציה הבאה: אתם ממהרים לפגישה, משם עולים לאוטובוס, ובערב מגיעים לחתונה כשאז מגלים: הסוללה של הטלפון הנייד התרוקנה והיא עומדת כעת על 9 אחוזים מרגיזים.

מה עושים? אין נקודת חשמל בקירבת מקום, וגם אם היה המטען לא ברשותכם. חלקכם מוציא את המטען הנייד, המלבן הקטן שנותן לסוללה עוד חיים, אך גם זה מסתיים, ואתם נאלצים לבקש, כילדים זבי חוטם במכולת טלפון מן האיש הזר שיושב לידכם כדי להודיע לאשה שתאחרו.

הסיבה למציאות החיים הכל כך מוכרת הזו היא שטכנולוגיית הסוללות כמעט ולא השתנתה מן המאה ה-19. הסמארטפונים נהיו חכמים יותר, קטנים יותר, וחזקים יותר, אך הסוללות נשארו עדין מוגבלות מאד.

אלא שבימים אלה קבוצת חוקרים ישראלים בחברת ‘סטור דוט’ עובדים על פיתרון שישנה את כל הקונספציה. הסוללות שהם מציעים עשויות להיטען בדקה (!), ולהחזיק למשך יום שלם.

באתר דה-מרקר צוטטו החוקרים המסבירים כי הבסיס לדור החדש של הסוללות הוא המצאת חומרים חדשים, שמסוגלים להתמודד עם מתח גבוה, להיות עמידים לחום, להוליך חשמל, לאגור אנרגיה, ולא להישחק בעקבות ריבוי טעינות. האתגר המרכזי של החוקרים בתחום הוא למצוא את הרכב החומר המדויק שיאפשר זאת.

בינתיים, עוד לא נמצא המתכון למולקולה המדויקת לסוללות בטכנולוגיית ההטענה המהירה של סטורדוט. “אנחנו יוצרים חומרים יש מאין – מציירים על הלוח מולקולה שלא היתה קיימת קודם, ובסוף היום יש מולקולה חדשה – נותנים לה שם, מטפלים בה ומכניסים לסוללה. אם היא עובדת טוב, רושמים עליה פטנט”, אומר דורון מאירסדורף מנכ”ל סטור דוט. הסוללה צפויה להיכנס לייצור בתחילת 2017.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות